Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes OSM Koło: Afryka to wielka szansa dla polskich firm. Mamy tam przyjaciół

- Nie ma państwa afrykańskiego, w którym znaczna liczba osób nie studiowała w Polsce. Ci ludzie zajmują tam dość intratne stanowiska i są do Polski bardzo dobrze nastawieni. Byłem w kilkunastu krajach Afryki i wszędzie jak się mówi, że jest się z Polski, jest się mile przyjmowanym, a nawet lepiej niż nasi zachodni sąsiedzi. Nie wykorzystujemy tego, że mamy w Afryce przyjaciół, którzy także mówią po polsku - mówił Czesław Cieślak, prezes OSM Koło podczas VII Kongresu Eksporterów Przemysłu Rolno-Spożywczego.

Prezes OSM Koło: Afryka to wielka szansa dla polskich firm. Mamy tam przyjaciół
Czesław Cieślak, prezes OSM Koło, fot. archiwum

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 29-03-2019, 14:09

Czesław Cieślak uważa, że jedną z największych trudności w eksporcie jest zdobycie klienta i przełamanie bariery wzajemnej nieufności.

- Jeżeli się nie znamy, klient boi się dać nam przedpłatę, bo nam nie wierzy. Z kolei my też mamy ograniczone zaufanie do tego odbiorcy. Ja mu wyślę z odpowiednio wydłużonym terminem zapłaty, a pieniądze nie zawsze otrzymam. Sam miałem takie przypadki. Brak możliwości taniego ubezpieczenia kontraktów to duży problem. Do tego dochodzi brak promocji w tych państwach. Jeżeli rząd chce żebyśmy rozwijali eksport, potrzebna jest linia do promowania polskiej żywności w tych państwach, do których już się trochę zaczyna eksportować - dodał.

Prezes OSM Koło wskazał, że pomoc eksportowa kierowana dla polskich przedsiębiorców przeznaczona jest dla firm mikro, małych i średnich.

- Eksport do Afryki czy Azji nie polega na tym, że wyślemy 1-2 kontenery w miesiącu czy na pół roku. Tego drobne i małe firmy nie zrobią. Nawet najwięksi polscy eksporterzy mleczarscy nie są w stanie samodzielnie prowadzić promocji na rynkach afrykańskich czy azjatyckich. Dlatego potrzeba pomocy na promocję i pomocy inwestycyjnej dla firm eksportujących, które chcą rozwijać linie produkcyjne typowo przeznaczone pod eksport. Ceny na rynkach światowych są różne. 2018 rok dał najlepszy przykład na mleku w proszku, gdzie mieliśmy najniższe ceny od 15 lat. Ale trzeba było eksportować, bo musimy. Eksporterzy w 2018 r. z eksportu nie mieli wielkich zysków, ale to wcale nie znaczy że należy zaprzestać eksportu, bo musielibyśmy wyprowadzić bydło do rzeźni - dodał.

Cieślak zaapelował do ministra rolnictwa, aby zmienił politykę korzystania ze środków pomocowych pod linie produkcyjne typowo pod eksport polskiej żywności.

- Nawet nasze największe mleczarnie są mikrusami w porównaniu do firm na Zachodzie. Nie jesteśmy takimi potęgami, że damy sobie radę. A jeżeli nie można przyznać środków pomocowych to dlaczego znajdują się w Polsce środki na pomoc inwestycyjną i na zwolnienie z podatków dla firm, które do Polski sprowadzają inwestycje? A polska spółdzielczość nawet tych środków w postaci odroczenia czy zwolnienia z podatku dochodowego od inwestycji nie ma. Wiemy jak przerobić produkcję rolniczą i wiemy jak ją sprzedać, ale oczekujemy rzetelnej pomocy, a nie tylko słów, które nas pocieszają. W 2018 r. sprzedaliśmy 25 tys. ton. W tym roku na pewno sprzedamy więcej, a możemy sprzedać dwa razy więcej - dodał.

więcej informacji:

Czesław Cieślak RSS ALERT    /    OSM Koło RSS ALERT    /    eksport do Afryki RSS ALERT    /    Afryka RSS ALERT    /    mleko RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    eksport polskiej żywności RSS ALERT    /    mleko w proszku RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.