Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes OSM Koło: Efektem polityki przyjaźni wobec Chin jest wyłącznie zwiększony import

- Nasze rządy od kilku lat były zachwycone Chinami. Mówiło się, że Chiny będą dla Polski złotym eldorado, że tam umieścimy wielkie ilości naszej żywności i będziemy mogli się rozwijać. Jak się okazuje z tej polityki przyjaźni wobec Chin wynika na razie to, że jesteśmy coraz większym importerem i kupcem chińskich produktów, natomiast w drugą stronę wygląda to szczerze mówiąc śmiesznie - mówił Czesław Cieślak, prezes OSM Koło podczas VII Kongresu Eksporterów Przemysłu Rolno-Spożywczego.

Prezes OSM Koło: Efektem polityki przyjaźni wobec Chin jest wyłącznie zwiększony import
Czesław Cieślak, prezes OSM Koło, fot. archiwum

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 26-03-2019, 14:12

Czesław Cieślak jest zdania, że ważniejsza od zagrożeń w kraju jest promocja polskiego przemysłu żywnościowego i polskiej żywności, zwłaszcza w Afryce czy Azji.

- Gdybyśmy zajrzeli w wyniki GUS, 80 proc. żywności kierowane jest od nas do Unii Europejskiej. Jednak tak naprawdę te statystyki są mylące, ponieważ eksport żywności z Polski na te rynki odbywa się to tylko po to żeby powstała tam jakaś wartość dodana, a następnie jest kierowany na rynki trzecie. Zastanówmy się co powinniśmy zrobić i co zrobiliśmy żeby pomóc eksporterom samodzielnie wysyłać na rynki afrykańskie czy azjatyckie - dodał.

Prezes OSM Koło skrytykował także powszechny zachwyt nad eksportem do Chin.

- Nasze rządy od kilku lat były zachwycone Chinami. Mówiło się, że Chiny będą dla Polski złotym eldorado, że tam umieścimy wielkie ilości naszej żywności i będziemy mogli się rozwijać. Jak się okazuje z tej polityki przyjaźni wobec Chin wynika na razie to, że jesteśmy coraz większym importerem i kupcem chińskich produktów, natomiast w drugą stronę wygląda to szczerze mówiąc śmiesznie - dodał.

Cieślak wskazał, że w OSM Koło od 10 lat mocno stawia się na kierunek afrykański.

- Po pierwsze, jest bliżej. Po drugie, w Afryce już dziś żyje 1,2 mld ludności, a za 20 lat będą ich 2 mld. Od 10 lat co roku udaje nam się zwiększać, jeśli nie o kilkadziesiąt to o kilkanaście procent, eksport do Afryki. W ciągu dekady zwiększyliśmy go o sto procent. W 2018 r. wyeksportowaliśmy ponad 25 tys. ton mleka w proszku, z czego 90 proc. trafiło do Afryki. Działamy także w Azji, dotarliśmy nawet na Filipiny - dodał.

Prezes OSM Koło wskazał, że należy się zastanowić nad tym jak polityka rządu powinna wspierać eksport.

- Doceniam misje gospodarcze organizowane przez KOWR. Dajemy tam swoje produkty, tylko nic z tego nie wychodzi. Być może trzeba się zastanowić nad tym żeby producent, który ma szanse eksportować, miał mały stolik i mógł sam te produkty promować. Będzie to na pewno bardziej efektywne niż tylko wystawienie produktów na stoisku KOWR pośród dziesiątków innych, ponieważ komuś, kto nie zna produktu, a chciałby go odszukać, jest na pewno trudno - dodał. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Czesław Cieślak RSS ALERT    /    OSM Koło RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    mleko w proszku RSS ALERT    /    KOWR RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    Afryka RSS ALERT    /    Eksport do Afryki RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Alex 2019-03-26 16:33:44
    Pracuje jako technolog w UK. Wyglada to bardzo podobnie. Chinczycy bardzo chronia swoj rynek, wymagania co do dokumentacji sa horrendalne, plus powszechne jest szpiegostwo przemyslowe. Bez oddania im calkowitego opisu technologii, wraz z typem urzadzen i pelnym przepisem technologicznym calego produktu, nie ma nawet co myslec o zgodzie na eksport.
  • ela 2019-03-27 14:51:33
    Po pierwsze OSM Kolo nie ma produktu na Chiny, więc p.Prezes dlatego marudzi. Fat filled mleka to tylko Afryka. A co do KOWR to w KOWR można zawsze na takiej misji kupic sobie przysłowiowy stolik i wysłać pracownika.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.179.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.