Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes OSM Łowicz o niszowych produktach mleczarskich

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 22-07-2015, 13:27
Prezes OSM Łowicz o niszowych produktach mleczarskich
Jan Dąbrowski, prezes OSM Łowicz /fot.żelaznastudio

Jest pewna grupa ludzi, którzy nie tolerują laktozy. Są różne dane, które wskazują, że populacja takich osób stanowi od 5 do 7 proc. Często ludzie nawet nie wiedzą o tym – mówi Jan Dąbrowski, prezes OSM Łowicz.


Zaznacza, że mleko bez laktozy to ciągłe poszukiwanie nowych konsumentów.

- Produkty funkcjonalne, na który jest duży trend rosnący na rynkach światowych. Takie produkty są przeznaczone głównie dla dzieci, dla osób starszych. Wszystkie informacje wskazują, że ta grupa produktów będzie coraz ważniejsza na świecie – uważa Jan Dąbrowski.

 Inną niszą są produkty ekologiczne. - Jest rynek ma biomleko, ale to wymaga ekologicznych gospodarstw. Na zachodzie takie gospodarstwa są zazwyczaj położone w górach, w Alpach. To jest faktycznie wartość dodana, że krowa przebywa w czystych, górskich rejonach. Takie mleczarnie mogą działać w Austrii i Szwajcarii, natomiast w Polsce, sadzę, że to jest zbyt niszowy rynek. Mówi się o zielonych terenach, ale są już tam zlokalizowane wielkie fermy. To wyklucza bioprodukcję – mówi prezes mleczarni z Łowicza.

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu jest jedną z największych mleczarń w Polsce. Marka „Łowickie” aktualnie zajmuje 51 miejsce w rankingu Najcenniejsze Polskie Marki, a jej wartość szacowana jest na 262,8 mln zł.

 Oferta markowych produktów to 266 pozycji. Główne kategorie produktów to mleka i śmietanki, napoje mleczne, sery dojrzewające, masło , szeroki asortyment twarogów i serków, napoje fermentowane, desery mleczne oraz produkty w proszku. Głównym odbiorcą jest rynek krajowy, eksport systematycznie rośnie – w 2014 r stanowił ponad 17 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kefirek 30-07-2015, 10:42:
I to ma być jedna z największych mleczarni w Polsce ? Mieszkam na pomorzu, i w normalnych spożywczych sklepach nie widzę żadnych produktów tej mleczarni.
  • jaga 23-07-2015, 13:30:
Wartość marki 262 mln to mniej niż 1/10 wartości Mlekovity. I to ma być jedna z największych mleczarń?
  • mlekomat 22-07-2015, 20:37:
no właśnie jak to w końcu jest i jak będzie. pracowałem tam przez ok. 3 lata i znam opinie ludzi pracujących w tej mleczarni. musimy jeszcze trochę poczekać.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.