REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes OSM Piaski: Marki wspólne to bardzo dobry pomysł, ale trudny w realizacji

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 10-06-2011, 11:39
Prezes OSM Piaski: Marki wspólne to bardzo dobry pomysł, ale trudny w realizacji
Romuald Bargieł, prezes OSM Piaski

Marki wspólne kilku przetwórców, to bardzo dobry pomysł, ale niesłychanie trudny w realizacji - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Romuald Bargieł, prezes OSM Piaski.

REKLAMA

Jest potrzeba współpracy pomiędzy małymi i średnimi mleczarniami. To jedyna droga do rozwiązania części problemów naszej branży i zwiększenie siły wobec sieci handlowych, których wpływ na rynek, na ceny i na asortyment jest zbyt duży - mówi Romuald Bargieł.

Jego zdaniem myślenie, że jedna firma, nawet duża łatwiej poradzi sobie z sieciami handlowymi jest złudna. - Proszę spojrzeć na przykład Europy zachodniej, gdzie nie tak dawno rolnicy blokowali bramy supermarketów. A tam produkcja i przetwórstwo mleka jest skonsolidowane w znacznie większym stopniu niż u nas. Jeśli tamtejsi dostawcy do sieci handlowych nie mogli wynegocjować lepszych cen, to jak polskie małe mleczarnie mogą być równoprawnymi partnerami dla sieci? - pyta prezes OSM Piaski.

W opinii prezesa Bargieła, lokalne firmy praktycznie nie mają już wpływu na rynek, na którym funkcjonują.

SM Piaski specjalizuje się w produkcji twarogów. Sztandarowym produktem jest wielokrotnie nagradzany twaróg śmietankowy. Spółdzielnia wytwarza również twarogi tłuste, półtłuste i chude w różnych formach opakowań. Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska Piaski została uruchomiona pierwszego stycznia 1948 roku.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konsultant 12-06-2011, 15:57:
Na rynku miała miejsce zmiana strukturalna, tak dawno że nie jestem w stanie w tej chwili określić kiedy. Podaż przewyższyła popyt i rządzi kupujący a nie sprzedający. I to jest koniec dyskusji w tym temacie do następnej rewolucji (może dekretowej?). Mówienie o marce wspólnej znaczy być może że nie rozumiemy co to jest marka, dokładniej co marka oznacza dla klienta. Kowalski to jest Kowalski a Nowak to jest Nowak, ich wspólną marką może być Polak, ale czy dla każdego Polak to Kowalski? Wspólną marką mogłoby być np. masło marki Masło opracowane przez jakiś Instytut Mleczarstwa, produkowane wg jego receptury i technologii i zgodnie z normą opracowaną przez ten Instytut. Czyli bez piętna producenta. O to chodzi ? Czy to zmieni pozycję producenta tego Masła wobec kupca handlowego ? Nie. bo z tego Masła robi się towar, i wtedy liczy się najniższa cena lub inne pozostałe kryteria zakupu np łatwość negocjacji. Jeden producent sprzeda więcej Masła a drugi mniej. Chyba że powołają wspólnego wyłącznego pośrednika który będzie sprzedawał ich Masło do handlu w ilościach wg ustalonych między nimi parytetów.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH