Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes OSM Sierpc: Bez surowca strategia rozwoju nie zadziała

W mleczarstwie aby myśleć o jakiejkolwiek strategii rozwoju, musi być zabezpieczona baza surowcowa. Bez tego żadna mleczarnia nic nie osiągnie, a w tym roku ponownie spadł skup mleka - mówił podczas III Forum Rynku Spożywczego Grzegorz Gańko, prezes OSM Sierpc.

Prezes OSM Sierpc: Bez surowca strategia rozwoju nie zadziała
Grzegorz Gańko, prezes OSM Sierpc

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 03-12-2010, 11:17

Zdaniem Grzegorza Gańko, w mleczarstwie zanim opracuje się strategie rozwoju firmy, trzeba zadbać o zabezpieczenie i rozwój bazy surowcowej.

W odniesieniu do produktów, to nie jest możliwe, aby wszystkie zakłady produkowały tylko wysoko przetworzone i wysoko marżowe produkty galanteryjne. - Nie mniej w skali kraju powinniśmy starać się unikać eksportu wyrobów prostych jak odtłuszczone mleko w proszku czy masło w blokach - mówił prezes Gańko, podkreślając równocześnie, że każdy sam musi opracować swoją ścieżkę rozwoju. - Nie ma tu żadnego wzoru - dodał.

- Inną strategię będą miały firmy korporacyjne, inną duże firmy krajowe, które eksportują to 20-30 proc. wyrobów, a jeszcze inną małe, lokalne mleczarnie - uważa szef mleczarni z Sierpca.

W jego opinii każda firma ma prawo do rozwoju, jaki uzna za optymalny, a wszelkie próby narzucania czegokolwiek są błędem. - W Polsce ukształtowała się grupa 30-40 zakładów, które opracowały dobrą i unikalną strategię rozwoju. Otworzyły się na klienta, na innowacje, na nowe ciągi dystrybucyjne, wypracowały zasady współpracy z sieciami handlowymi. To one będą wiodące dla rozwoju mleczarstwa w naszym kraju - mówił Grzegorz Gańko.

Podkreślał równocześnie, że małe lokalne mleczarnie także mają swoją rację bytu. - Lokalne zakłady, jeśli sie wyspecjalizują, będą z powodzeniem działać na lokalnych lub niszowych rynkach. Co więcej takie firmy nadal powstają i dobrze sobie radzą. Kluczem jest znalezienie odpowiedniej niszy - uważa prezes OSM Sieprc.

Prawie 600 przedstawicieli kadry zarządzającej najważniejszych firm sektora żywnościowego i jego otoczenia, a także naukowcy, politycy oraz przedstawiciele dystrybucji i handlu wzięło udział w tegorocznym III Forum Rynku Spożywczego.

Więcej na temat III Forum Rynku Spożywczego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grzegorz Gańko RSS ALERT    /    OSM Sierpc RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    strategia rozwoju mleczarstwa RSS ALERT    /    surowiec RSS ALERT    /    III Forum Rynku Spożywczego RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • MIKOŁAJ 2010-12-06 08:33:54
    no i prezes bezie musiał sam się doić.......to będzie strategia, dla prezesów najlepsza. A zorganizowani mlecznie producenci wybiorą takiego co mlekiem sika. Szczęśliwej mlecznej drogi na święta życzę.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.