Prezes PIM: Rośnie zainteresowanie produktami probiotycznymi

Ciągłe zmiany trendów, jakie zachodzą na świecie i w Polsce widać po nowościach rynkowych - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edmund Borawski, prezes Polskiej Izby Mleka i Mlekpolu. Polska Izba Mleka w ubiegłym roku prowadziła badania pod kątem nowości rynkowych i reakcji na nie konsumentów.
Dziś można powiedzieć, że wskazania respondentów potwierdziły się.
- Konsumenci coraz częściej sięgają po jogurty, serki i inne produkty probiotyczne. Oczywiście ważny jest cały katalog tradycyjnych produktów, ale sądzę, że najbliższe miesiące i lata pokażą, że konsument coraz częściej obok tradycyjnych, świadomie wybierać będzie produkty probiotycznie doceniając ich wagę w codziennej diecie - uważa Edmund Borawski.
Dla konsumentów niezwykle ważnym czynnikiem jest wysoka jakość produktów mleczarskich. Prezes PIM-u podkreśla, że obecna gospodarka wspólnotowa daje możliwości obrotu produktami mleczarskimi krajów zrzeszonych. - Nikt chyba nie jest już zaskoczony widząc w naszych sklepach sery z całej Europy. O tym, jakie produkty są dziś dostępne w sklepie decyduje klient i żadne inne ograniczenia nie są tu potrzebne. To świadomy wybór konsumenta będę czynnikiem najważniejszym przy wyborze produktu. Mamy konkurencję i musimy się w tym pogodzić. Ale dzięki temu także nasze produkty trafiają na stoły Europejczyków - mówi prezes Borawski.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!