Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej: Marki wspólne mogą być szansą dla mniejszych firm np. mleczarskich

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 10-06-2011, 09:52
Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej: Marki wspólne mogą być szansą dla mniejszych firm np. mleczarskich
Zenon Daniłowski, prezes Praskiej Giełdy Spożywczej

Marki wspólne mogą być szansą dla małych firm. To może być dobre rozwiązanie dla firm produkujących szybko rotujące wyroby jak np. mleczarskie, wyroby mięsne czy przetwórstwo owocowo-warzywne - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes Praskiej Giełdy Spożywczej.

Jego zdaniem, wspólne marki to bardzo dobre rozwiązanie dla mniejszych, często lokalnych firm spożywczych np. mleczarskich, mięsnych czy owocowo-warzywnych. Produkty z tych branż szybko rotują, ponadto, w tych przedsiębiorstwach pojawiają się synergie, głównie w sferze logistyki i promocji. Natomiast, gdy produkty mają dłuższy okres przydatności do spożycia, jak np. makarony, to trudniej jest wprowadzić wspólne marki - mówi prezes Praskiej Giełdy Spożywczej.

Prezes Zenon Daniłowski zwrócił równocześnie uwagę na kwestię dotyczącą problemów z powstawaniem wspólnych marek. - Niezbędne jest przede wszystkim stworzenie produktu, który będzie taki sam, mimo różnych miejsc produkcji, następnie trzeba go właściwie spozycjonować na rynku. Należy zapewnić mu także odpowiednie wsparcie marketingowe oraz zorganizować logistykę, co zwłaszcza w początkowym okresie będzie trudne i drogie - mówi Zenon Daniłowski.

Uważam, że wspólne marki mogą być pewnego rodzaju przeciwwagą dla marek własnych sieci handlowych, których szybki rozwój jest szalenie niebezpieczny dla małych i średnich przedsiębiorstw rolno-spożywczych - mówi prezes Praskiej Giełdy Spożywczej.

Zdaniem prezesa Daniłowskiego, wiele firm produkujących marki własne obecnie działa na granicy opłacalności. - Przy tak szybkim i silnym wzroście cen surowców wiele przedsiębiorstw jest w dramatycznej sytuacji. Renegocjacja umów z sieciami handlowymi trwa bardzo długo i jest niesłychanie trudna. Często gdy negocjacje się zakończą znowu zmienia się sytuacja na rynku surowców i trzeba je zaczynać od początku - zwraca uwagę Zenon Daniłowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Darek 13-06-2011, 09:43:
Ciekawe jak Kolega Prezes chce zastąpić markę własną sieci marką własną grupy dystrybutorów ????

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH