REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes SKP: Marki wspólne to lepszy pomysł niż marki własne sieci handlowych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 28-07-2011, 11:06
Prezes SKP: Marki wspólne to lepszy pomysł niż marki własne sieci handlowych
Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich

Tworzenie marek wspólnych to lepszy pomysł, zwłaszcza dla małych producentów na lokalnych rynkach, niż produkowanie pod markami sieci handlowych - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

REKLAMA

Zdaniem Pani prezes, należy postawić pytanie czy wyroby pochodzące z różnych zakładów produkcyjnych nie będą się w sposób istotny od siebie różniły. - Różny surowiec, różne linie produkcyjne i personel może przełożyć się na różnice w jakości takich wyrobów. Trzeba pamiętać, że marka nie definiuje w tym wypadku jakości. Z drugiej strony, niewielkie przedsiębiorstwa położone geograficznie blisko mogłyby wypracować zbliżoną jakość. To byłaby dla nich szansa i realna alternatywa wobec marek własnych sieci - uważa Grażyna Rokicka.

Należy pamiętać także o kwestiach związanych z logistyką i marketingiem, są to bowiem zagadnienia skomplikowane, choć wypromowanie marki na rynku lokalnym nie powinno być bardzo trudne i kosztowne, podobnie zapewnienie dystrybucji.

Prezes Rokicka uważa, że zagadnienie marek wspólnych wymaga dokładnego zbadania. - Prowadzi się różnorakie badania konsumenckie i dobrze by było to zbadać. Należy pamiętać, że konsumenci większą uwagę przywiązują do marki niż do producenta - zauważa prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

Jak do tej pory marki wspólne zdecydowało się wprowadzić kilka mleczarni z województwa świętokrzyskiego.
Więcej informacji:
Pierwsza wspólna marka mleczarska w Polsce
Prezes ARR: Marki wspólne są dobre także dla dużych producentów
Dyrektor PIM: Warto próbować tworzyć wspólne marki dla kilku producentów
Marki własne czy wspólne? - debata rynkowa

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konsultant 29-07-2011, 10:48:
Pytanie podstawowe: Co to jest MARKA? Czym jest Marka dla konsumenta? I w tym punkcie w zasadzie można byłoby zakończyć komentarz. Ale analizuję dalej. Co znaczy że marka wspólna to lepszy pomysł niż produkowanie pod marką sieci handlowych? Po pierwsze z pomysłów producent "nie żyje". Te produkty pod marką wspólną trzeba sprzedać do sieci bo one są największym kanałem dostępu do klienta. Jakimi argumentami przekonamy właściciela sieci że więcej zarobi sprzedając markę wspólną czyli nijaką niż markę własną którą on firmuje swoją twarzą? (kilka lat temu niektórzy robili "zwód" i pisali na opakowaniu wyprodukowano w Europie, ale konsument i tak domyślał się że to nie np w Niemczech) A po co na rynku lokalnym sprzedawać pod marką wspólną a nie swoją? Dlaczego? A, rozumiem bo naszych produktów nie chcą. To może zamiast "kręcić" lepiej przyłożyć się żeby produkt zadowolił naszych lokalnych klientów ? Dlaczego klienci większą wagę przykładają do marki produktu a nie do marki producenta? To proste. Ponieważ nie wszystkie produkty danego producenta są markowe, nie są na tym samym poziomie, nie odpowiadają kryteriom zakupu danego klienta. Szczególnie dotyczy to żywności. Można oczywiście sobie to zagadnienie badać, kosztami obciąży się albo klienta przez podniesienie ceny, albo szeregowych pracowników ograniczając im wzrost wynagrodzeń by nie ponieść straty albo dostawców obniżając cenę skupu argumentując "by spółdzielnia nadal istniała". Tylko po co?
  • FtoH 28-07-2011, 17:14:
czy jest juz opinia Bajko Edwarda w tym temacie? niewiadomo jak się ustawić bez jego "mądrej" opinii

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH