REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes SM Bieluch: Nie uzyskujemy planowanej rentowności

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 18-12-2012, 12:00
Prezes SM Bieluch: Nie uzyskujemy planowanej rentowności
Waldemar Skibiński, prezes Spółdzielni Mleczarskiej Bieluch

SM Bieluch odczuwa kryzys, jak większość branż produkcyjnych. Nie uzyskujemy planowanej rentowności sprzedaży. Dlatego też zmieniamy naszą strategię rozwoju, dostosowujemy ją do zmieniającego się rynku. Wychodzimy z założenia, że w kryzysie można zwiększyć przewagę konkurencyjną, gdyż inni mogą tego nie zrobić - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Waldemar Skibiński, prezes Spółdzielni Mleczarskiej Bieluch.

REKLAMA

Prezes przyznaje, że spółdzielnia od pewnego czasu obserwuje odczuwalny spadek sprzedaży. W jego opinii przyczyną tego jest spadek popytu na artykuły mleczarskie oraz ogólne zubożenie społeczeństwa. - Ludzie kupują mniej artykułów mleczarskich, a jeśli już, to największą popularnością cieszą się te tańsze. W eksporcie i handlu na rynku unijnym jest podobnie, np. masło jest tańsze o 3 zł za kilogram w stosunku do roku ubiegłego - mówi Waldemar Skibiński.

- W Polsce mamy dodatnią dynamikę skupu mleka surowego, która jednak w ostatnim okresie wyraźnie maleje. Wiąże się to ze spadkiem ceny mleka surowego oraz zagrożeniem przekroczenia kwot mlecznych przez Polskę i płaceniem kar przez rolników. W najbliższej przyszłości nie będzie lepiej, natomiast perspektyw pozytywnych upatrywałbym we wzroście zasobności finansowej konsumenta, co zwiększy spożycie artykułów mleczarskich - uważa prezes SM Bieluch.

Zakłada także, że wzrośnie świadomości konsumentów w zakresie kupowania bezpiecznej i zdrowej żywności. - Liczę również na rozwój sprzedaży na rynkach unijnych polskich produktów - nie tylko mleka w proszku i masła, ale także tzw. galanterii mleczarskiej oraz na uregulowanie współpracy handlowej pomiędzy producentem mleka, przetwórcą i handlowcem - dodaje prezes Skibiński.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konkurent 19-12-2012, 10:05:
A co z tak szumnie zapowiadaną kampanią reklamową Bielucha w telewizji .Miała się rozpocząć od grudnia ?Nic takiego nie było ale zapewne pieniądze zaksięgowane że poszły na reklamę .Następna sprawa to że w kryzysie pierwsze co robią firmy to zwalniają pracowników a w takim Bieluchu jest problem bo kogo zwolnić ? Wujenkę , stryjenkę czy innego kuzyna?Ta SM jest jak urząd pracy który daje pracę po znajomości .Zakład zatrudniający tyle ludzi to wyzwanie w czasie bez kryzysu a co dopiero teraz .Produkty ma dobre ale cóż gdy firma bez przyszłości .Kosztowne linie były przygotowywane do obsługi bez ludzi i na tym miała zarabiać mleczarnia a tu zwolnień brak .
  • a 19-12-2012, 09:12:
kryzys trwa zawsze
  • Marzenka 18-12-2012, 12:49:
To ciekawe, bo w moim osiedlowym Bieluchy bardzo szybko znikają z półek - sama się do tego dokładam, kupując zwykle po dwa - trzy dla każdego domownika. :-) A kryzys kryzysem, niestety wszędzie do odczuwamy.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH