Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Prezes SM Jogo: Postawiliśmy na lody, choć rynek jest trudny

Spółdzielnia Mleczarska Jogo wydała 6 mln zł na modernizację linii do produkcji lodów, co pozwoliło na zwiększenie mocy i poszerzenie asortymentu. Obecnie lody stanowią około 10 proc. sprzedaży firmy. To ewenement wśród spółdzielni mleczarskich, które bardzo rzadko produkują lody.

Prezes SM Jogo: Postawiliśmy na lody, choć rynek jest trudny
Krzysztof Jankowski, prezes SM Jogo. Fot. zelaznastudio.pl

SM Jogo produkuje lody od początku lat 60-tych i jest jednym z dwóch producentów w kraju, którzy mają prawa do marki Bambino. Drugim jest spółdzielnia w Stargardzie Szczecińskim, jednak ta firma zaprzestała niedawno produkcji.

- Do tej pory produkowaliśmy głównie lody na patyku Bambino. Dwa lata temu dokonaliśmy gruntownego remontu działu lodziarni i zakupiliśmy nowoczesną linię do produkcji lodów na patyku, jak i typu „sandwich", czy rożków, możemy także produkować lody w kuwetach i rolady. Inwestycja kosztowała nas około 6 mln zł - mówi prezes SM Jogo Krzysztof Jankowski.

- Nie jesteśmy producentem mleka w proszku, czy masła i w okresie letnim mamy sporo niewykorzystanego mleka, a także tłuszczu. Większość tłuszczu sprzedajemy jako śmietanę, jednak część pozostawała niezagospodarowana. Dlatego zdecydowaliśmy się postawić na lody - dodaje.

Dzięki inwestycji, lody stanowią około 10 proc. całości sprzedaży SM Jogo. Jak tłumaczy Krzysztof Jankowski, rynek lodów jest trudny dla spółdzielni mleczarskich.

- Nie jesteśmy w stanie konkurować z przedsiębiorcami, którzy robią lody z tłuszczu utwardzonego chemicznie. My produkujemy lody z naturalnych składników, ze śmietanki, co jest bardziej kosztowne. Cenowo trudno jest wygrać z kimś, dla którego bazą jest tłuszcz roślinny utwardzony, 4-5 krotnie tańszy od śmietanki - tłumaczy Krzysztof Jankowski.

Z tego powodu, w ostatnich latach w wielu spółdzielniach mleczarskich działy lodziarskie zostały polikwidowane. Jak mówi prezes SM Jogo, także w Europie Zachodniej mleczarnie raczej nie produkują lodów, wytwarzają je wyspecjalizowane zakłady.

Prezes skarży się, że prawo w Polsce nie nakazuje informować na etykiecie, z jakiego tłuszczu są zrobione lody, wystarczy napisać, że z tłuszczu roślinnego. - Są jednak różne tłuszcze roślinne, np. rzepakowy, słonecznikowy, palmowy. Producent powinien o tym informować, a także, jeśli jest to tłuszcz utwardzany chemicznie, ile produkt zawiera szkodliwych dla zdrowia izomerów trans. Niestety, w Polsce nie ma takiego obowiązku. Tymczasem, w niektórych krajach Europy produkt, który zawiera tłuszcz roślinny utwardzany chemicznie nie może nazywać się lodem - mówi Krzysztof Jankowski.

SM Jogo stara się konkurować na tym rynku jakością, informuje też na opakowaniach, z czego jest zrobiony produkt. - Mamy nadzieję, że świadomość konsumentów będzie rosła. A przede wszystkim, że zmieni się prawo i każdy, kto produkuje lody, będzie musiał napisać na etykiecie, z czego je produkuje. Konsument powinien wiedzieć, co je i za co płaci - mówi prezes spółdzielni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Jankowski RSS ALERT    /    Jogo  RSS ALERT    /    lody RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Damian 2013-06-27 17:43:31
    Bardzo dobre lody z prawdziwej śmietanki, szkoda, że tak trudno dostępne.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.121.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.