Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes SM Jogo: Postawiliśmy na lody, choć rynek jest trudny

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 11-06-2013, 15:02
Prezes SM Jogo: Postawiliśmy na lody, choć rynek jest trudny
Krzysztof Jankowski, prezes SM Jogo. Fot. zelaznastudio.pl

Spółdzielnia Mleczarska Jogo wydała 6 mln zł na modernizację linii do produkcji lodów, co pozwoliło na zwiększenie mocy i poszerzenie asortymentu. Obecnie lody stanowią około 10 proc. sprzedaży firmy. To ewenement wśród spółdzielni mleczarskich, które bardzo rzadko produkują lody.

SM Jogo produkuje lody od początku lat 60-tych i jest jednym z dwóch producentów w kraju, którzy mają prawa do marki Bambino. Drugim jest spółdzielnia w Stargardzie Szczecińskim, jednak ta firma zaprzestała niedawno produkcji.

- Do tej pory produkowaliśmy głównie lody na patyku Bambino. Dwa lata temu dokonaliśmy gruntownego remontu działu lodziarni i zakupiliśmy nowoczesną linię do produkcji lodów na patyku, jak i typu „sandwich", czy rożków, możemy także produkować lody w kuwetach i rolady. Inwestycja kosztowała nas około 6 mln zł - mówi prezes SM Jogo Krzysztof Jankowski.

- Nie jesteśmy producentem mleka w proszku, czy masła i w okresie letnim mamy sporo niewykorzystanego mleka, a także tłuszczu. Większość tłuszczu sprzedajemy jako śmietanę, jednak część pozostawała niezagospodarowana. Dlatego zdecydowaliśmy się postawić na lody - dodaje.

Dzięki inwestycji, lody stanowią około 10 proc. całości sprzedaży SM Jogo. Jak tłumaczy Krzysztof Jankowski, rynek lodów jest trudny dla spółdzielni mleczarskich.

- Nie jesteśmy w stanie konkurować z przedsiębiorcami, którzy robią lody z tłuszczu utwardzonego chemicznie. My produkujemy lody z naturalnych składników, ze śmietanki, co jest bardziej kosztowne. Cenowo trudno jest wygrać z kimś, dla którego bazą jest tłuszcz roślinny utwardzony, 4-5 krotnie tańszy od śmietanki - tłumaczy Krzysztof Jankowski.

Z tego powodu, w ostatnich latach w wielu spółdzielniach mleczarskich działy lodziarskie zostały polikwidowane. Jak mówi prezes SM Jogo, także w Europie Zachodniej mleczarnie raczej nie produkują lodów, wytwarzają je wyspecjalizowane zakłady.

Prezes skarży się, że prawo w Polsce nie nakazuje informować na etykiecie, z jakiego tłuszczu są zrobione lody, wystarczy napisać, że z tłuszczu roślinnego. - Są jednak różne tłuszcze roślinne, np. rzepakowy, słonecznikowy, palmowy. Producent powinien o tym informować, a także, jeśli jest to tłuszcz utwardzany chemicznie, ile produkt zawiera szkodliwych dla zdrowia izomerów trans. Niestety, w Polsce nie ma takiego obowiązku. Tymczasem, w niektórych krajach Europy produkt, który zawiera tłuszcz roślinny utwardzany chemicznie nie może nazywać się lodem - mówi Krzysztof Jankowski.

SM Jogo stara się konkurować na tym rynku jakością, informuje też na opakowaniach, z czego jest zrobiony produkt. - Mamy nadzieję, że świadomość konsumentów będzie rosła. A przede wszystkim, że zmieni się prawo i każdy, kto produkuje lody, będzie musiał napisać na etykiecie, z czego je produkuje. Konsument powinien wiedzieć, co je i za co płaci - mówi prezes spółdzielni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Damian 27-06-2013, 17:43:
Bardzo dobre lody z prawdziwej śmietanki, szkoda, że tak trudno dostępne.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH