REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes SOT Białystok o rynku chińskim

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 25-05-2015, 15:13
Prezes SOT Białystok o rynku chińskim
Andrzej Ramotowski, prezes Spółdzielni Obrotu Towarowego z Białegostoku /fot.SOT

Rynek chiński jest jednym z tych rynków, z którymi producenci mleka wiążą duże nadzieje. Zasadniczo można go podzielić na trzy podstawowe segmenty: półprodukty, proszkowane mleko dla dzieci oraz wyroby gotowe, ograniczające się dziś głównie do mleka UHT, jogurtów i słodkich deserów na bazie mleka - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Andrzej Ramotowski, prezes Spółdzielni Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego z Białegostoku.

REKLAMA

 Jak mówi prezesa Ramotowski, od kilkunastu lat najwięksi światowi producenci mleka bardzo intensywnie pracują nad zagospodarowaniem chińskiego potencjału. Ogromne inwestycje wsparte intensywnymi działaniami informacyjnymi i promocyjnymi, skutkują stale rosnąca konsumpcją mleka w Państwie Środka. - Rosnący rynek przyciąga wielu potencjalnych dostawców, dzięki czemu konkurencja zaostrza się, a klienci stawiają coraz większe wymagania, zarówno wobec samego produktu, jak i jego opakowania, którego znaczenie, w mojej ocenie, staje się kluczowe - podkreśla szef SOT.

 W związku z tym, że póki co produkty mleczne trafiają głównie do zamożniejszej części chińskiego społeczeństwa, konsumenci oczekują bezpiecznego, wygodnego i bardzo nowoczesnego pakowania produktów (kształt, kolorystyka, itd.). Jak zwraca uwagę, należy pamiętać, że rynek chiński jest ogromny, zróżnicowany i co ważne, stale się zmienia. - Swoje produkty sprzedają tam wszystkie kraje mające nadwyżkę mleka. Picie mleka w Chinach jest bardzo modne i popularne. Stać na nie coraz większą grupę Chińczyków. Dużą popularnością cieszą się jogurty pitne i napoje na bazie mleka. Musimy jednak zdawać sobie z tego sprawę, iż smak, potrzeby i gusta Chińczyków są inne od naszych - zaznacza Andrzej Ramotowski.

 W jego opinii, główną barierą w sprzedaży produktów na dzień dzisiejszy jest oczekiwany termin przydatności dłuższy niż dostępny na rynku krajowym. Równocześnie dodaje, iż Chińczycy cenią produkty europejskie. - Szansą jest uruchomienie produkcji pod ich potrzeby np. produkcja  jogurtów do picia, słodkich i  rozrzedzonych, z długim terminem - uważa.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH