Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes SOT Białystok o rynku chińskim

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 25-05-2015, 15:13
Prezes SOT Białystok o rynku chińskim
Andrzej Ramotowski, prezes Spółdzielni Obrotu Towarowego z Białegostoku /fot.SOT

Rynek chiński jest jednym z tych rynków, z którymi producenci mleka wiążą duże nadzieje. Zasadniczo można go podzielić na trzy podstawowe segmenty: półprodukty, proszkowane mleko dla dzieci oraz wyroby gotowe, ograniczające się dziś głównie do mleka UHT, jogurtów i słodkich deserów na bazie mleka - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Andrzej Ramotowski, prezes Spółdzielni Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego z Białegostoku.

 Jak mówi prezesa Ramotowski, od kilkunastu lat najwięksi światowi producenci mleka bardzo intensywnie pracują nad zagospodarowaniem chińskiego potencjału. Ogromne inwestycje wsparte intensywnymi działaniami informacyjnymi i promocyjnymi, skutkują stale rosnąca konsumpcją mleka w Państwie Środka. - Rosnący rynek przyciąga wielu potencjalnych dostawców, dzięki czemu konkurencja zaostrza się, a klienci stawiają coraz większe wymagania, zarówno wobec samego produktu, jak i jego opakowania, którego znaczenie, w mojej ocenie, staje się kluczowe - podkreśla szef SOT.

 W związku z tym, że póki co produkty mleczne trafiają głównie do zamożniejszej części chińskiego społeczeństwa, konsumenci oczekują bezpiecznego, wygodnego i bardzo nowoczesnego pakowania produktów (kształt, kolorystyka, itd.). Jak zwraca uwagę, należy pamiętać, że rynek chiński jest ogromny, zróżnicowany i co ważne, stale się zmienia. - Swoje produkty sprzedają tam wszystkie kraje mające nadwyżkę mleka. Picie mleka w Chinach jest bardzo modne i popularne. Stać na nie coraz większą grupę Chińczyków. Dużą popularnością cieszą się jogurty pitne i napoje na bazie mleka. Musimy jednak zdawać sobie z tego sprawę, iż smak, potrzeby i gusta Chińczyków są inne od naszych - zaznacza Andrzej Ramotowski.

 W jego opinii, główną barierą w sprzedaży produktów na dzień dzisiejszy jest oczekiwany termin przydatności dłuższy niż dostępny na rynku krajowym. Równocześnie dodaje, iż Chińczycy cenią produkty europejskie. - Szansą jest uruchomienie produkcji pod ich potrzeby np. produkcja  jogurtów do picia, słodkich i  rozrzedzonych, z długim terminem - uważa.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH