Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Prezes SOT Białystok o rynku chińskim

Rynek chiński jest jednym z tych rynków, z którymi producenci mleka wiążą duże nadzieje. Zasadniczo można go podzielić na trzy podstawowe segmenty: półprodukty, proszkowane mleko dla dzieci oraz wyroby gotowe, ograniczające się dziś głównie do mleka UHT, jogurtów i słodkich deserów na bazie mleka - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Andrzej Ramotowski, prezes Spółdzielni Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego z Białegostoku.

Prezes SOT Białystok o rynku chińskim
Andrzej Ramotowski, prezes Spółdzielni Obrotu Towarowego z Białegostoku /fot.SOT

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 25-05-2015, 15:13

 Jak mówi prezesa Ramotowski, od kilkunastu lat najwięksi światowi producenci mleka bardzo intensywnie pracują nad zagospodarowaniem chińskiego potencjału. Ogromne inwestycje wsparte intensywnymi działaniami informacyjnymi i promocyjnymi, skutkują stale rosnąca konsumpcją mleka w Państwie Środka. - Rosnący rynek przyciąga wielu potencjalnych dostawców, dzięki czemu konkurencja zaostrza się, a klienci stawiają coraz większe wymagania, zarówno wobec samego produktu, jak i jego opakowania, którego znaczenie, w mojej ocenie, staje się kluczowe - podkreśla szef SOT.

 W związku z tym, że póki co produkty mleczne trafiają głównie do zamożniejszej części chińskiego społeczeństwa, konsumenci oczekują bezpiecznego, wygodnego i bardzo nowoczesnego pakowania produktów (kształt, kolorystyka, itd.). Jak zwraca uwagę, należy pamiętać, że rynek chiński jest ogromny, zróżnicowany i co ważne, stale się zmienia. - Swoje produkty sprzedają tam wszystkie kraje mające nadwyżkę mleka. Picie mleka w Chinach jest bardzo modne i popularne. Stać na nie coraz większą grupę Chińczyków. Dużą popularnością cieszą się jogurty pitne i napoje na bazie mleka. Musimy jednak zdawać sobie z tego sprawę, iż smak, potrzeby i gusta Chińczyków są inne od naszych - zaznacza Andrzej Ramotowski.

 W jego opinii, główną barierą w sprzedaży produktów na dzień dzisiejszy jest oczekiwany termin przydatności dłuższy niż dostępny na rynku krajowym. Równocześnie dodaje, iż Chińczycy cenią produkty europejskie. - Szansą jest uruchomienie produkcji pod ich potrzeby np. produkcja  jogurtów do picia, słodkich i  rozrzedzonych, z długim terminem - uważa.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.245.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.