Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Spomlek: Globalizacja marek nie jest dobra dla mleczarstwa

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-02-2009, 10:22
 Prezes Spomlek: Globalizacja marek nie jest dobra dla mleczarstwa

- Mam nieco inny pogląd na konsolidację mleczarstwa niż powszechnie "obowiązujący". Globalizacja marek jest dobra w przypadku dropsów czy innych batoników ale nie w przypadku serów. Ser z każdej mleczarni jest nieco inny i tak ma zostać - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes SM Spomlek.

- Często za wzór do naśladowania podaje się konsolidację w Niemczech. Dlaczego nikogo nie zastanawia, że nie uchroniło to ani niemieckich farmerów ani przetwórców przed skutkami obecnego kryzysu? Konsolidacja nie jest sposobem na zahamowanie spadku cen przy nadprodukcji. Problem jest głębszy - uważa Edward Bajko.

Obecnie Spomlek nie rozważa przejęć ani fuzji w powszechnym rozumieniu tych pojęć. - Pracujemy nad projektem, który pozwoli na radykalne umocnienie pozycji rynkowej uczestniczących w nim spółdzielni przy zachowaniu ich odrębności właścicielskiej, ekonomicznej i organizacyjnej. Chcemy też zachować istniejące marki - wyjaśnia prezes Bajko.

- Wyzwaniem jest przygotowanie dla handlu wspólnej, szerokiej ale spójnej oferty wspartej profesjonalnym marketingiem, dobrą logistyką i serwisem sprzedażowym. Nie chcemy traktować handlu jak wroga i zło konieczne tylko partnera biznesowego. Handel ma, to prawda, przeciwstawne do naszych interesy ale przecież w biznesie to reguła, a nie wyjątek - uważa prezes Spomleku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH