Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Spomleku: Chcemy wzbogacić naszą ofertę o sery importowane

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-07-2010, 12:29
Prezes Spomleku: Chcemy wzbogacić naszą ofertę o sery importowane

- Nasza spółdzielnia konsekwentnie dąży do zbudowania bardzo silnej pozycji na serowej górnej półce. Dlatego w niezbyt odległej przyszłości chcemy wzbogacić naszą ofertę o niezwykle ciekawe sery importowane, do tej pory nieobecne w polskich sklepach. Jednocześnie będziemy zwiększali eksport naszych serów długodojrzewających - mówi dla serwisu portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

- W tej chwili koncentrujemy się na uporządkowaniu naszego portfolio. Pierwszym krokiem było wprowadzenie Serenady - nowej marki serów żółtych w segmencie popularnym. Ze względu na harmonogram kampanii marketingowej i skalę operacji, jest to proces rozłożony na kilka wiosennych miesięcy i wciąż trwający - mówi Edward Bajko.

Prezes Spomleku zapowiada, że wkrótce przedstawiona drugą markę, tym razem obejmującą sery z kategorii premium. - W jej ramach pojawi się także Rubin, nowy ser od początku do końca stworzony przez naszego serowara. Jego wyjątkowy smak nie ma jak dotąd odpowiednika wśród dostępnych na polskim rynku produktów - uważa prezes Bajko.

Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek z Radzynia Podlaskiego jest jednym z największych polskich producentów sera żółtego. W 2009 r. wyprodukowała ponad 9 400 ton serów typu holenderskiego i szwajcarskiego, o łącznej wartości blisko 130 mln zł. Prawie 1/3 wyprodukowanych przez Spomlek serów znajduje odbiorców poza granicami Polski. Szczególnie silną pozycją Spółdzielnia cieszy się na rosyjskim rynku sera, dokąd eksportuje ponad 20 proc. produkcji. Firma jest jednocześnie jednym z filarów eksportu polskiego mleczarstwa do Rosji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jaro 22-07-2010, 18:56:
bo prezes ciągle bajki opowiada. Spomlek zatrudnił masę PH, którzy mieli podbić polską półkę detaliczną, wydał ogromne pieniądze na reklamę i zmianę opakowań,wsparcie dla detalu oraz ogromna liczba gazetek, tymczasem nie widać większych efektów. Serenada miała być marką szlachetnych serów, tymczasem jakościowo wcale nie jest najlepszy, w plastrach zbiera się serwatka, a i pleśń dość często również się zdarza.Wraz z reklamą skończyła się większa sprzedaż.
Przejęcie niemającej większego znaczenia Mleczarni w Elblągu też nie było super interesem, pewnie za jakiś sama by ogłosiła upadłość. Nie oszukujmy się prezesie, za odtrąbieniem wielkiego sukcesu oraz aspiracji do największego producenta serów w Polsce kryje się masa problemów jakościowych, brak większych wzrostów sprzedaży... Gdyby jeszcze granicę z Ukrainą zamknęli na parę miesięcy, to Spomlek byłby biedny...
I czym tu się prezesie chwalić? Co kilka dni prezes ma coś mądrego do powiedzenia, zwykle głosi populizmy, sprawy oczywiste, czasami zaprzecza swoim poprzednim wypowiedziom.
  • abc 22-07-2010, 14:21:
Jak w GM, w ofercie samochód z każdej półki. Konsolidację kończył w GM nieodżałowany A. Sloan. Koniec też taki jak GM?
  • techspec60 22-07-2010, 10:41:
We wcześniejszym wywiadzie pan prezes powiedział cytuję: "Nadal stosunkowo niewielu przetwórców podejmuje trud znalezienia i zagospodarowania rynkowej niszy - mówi dla serwisu portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku." Obecnie sam decyduje o zapełnieniu niszy produktami importowanymi zamiast przyjąć koncepcję bezpieczną dla polskiego mleczarstwa - konsolidacji, poprzez właczenie w swoje struktury zakładu mleczarskiego, który uruchomi produkcję serów "niezwykle ciekawych .... dotychczas nieobecnych na naszym rynku". Mariaż planowany przez pana prezesa zakończy się bezpośrednią sprzedażą tych produktów przez producenta po zdobyciu przez Spomlek określonego udziału w rynku i poniesieniu kosztów reklamy. Istnieje aż wiele takich przykładów na polskim rynku. Dlaczego nie zagospodarować istniejącej niszy przez polskich producentów?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.