Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Spomleku: Nie ma nic gorszego niż popadanie w samozadowolenie

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 30-03-2012, 11:05
Prezes Spomleku: Nie ma nic gorszego niż popadanie w samozadowolenie
Edward Bajko, prezes Spomleku

Innowacyjność na naszym serowym podwórku to bez wątpienia nowoczesne i kreatywne podejście do samego produktu: od pozyskania surowca, przez produkcję i dojrzewanie, konfekcjonowanie, aż po sprzedaż i marketing. Innowacje są konieczne dla rozwoju każdej nowoczesnej firmy. Nie ma nic gorszego i bardziej niebezpiecznego niż popadanie w samozadowolenie z dotychczasowych efektów - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

W przypadku Spomleku, działania innowacyjne są wielopłaszczyznowe. Pierwszą z nich jest już sam proces pozyskiwania surowca. W trosce o jakość mleka i o kondycję stad naszych dostawców, w 2011 roku Spomlek razem z PIW Puławy i SGGW zainicjował pierwszy w Polsce program skierowany do hodowców bydła mlecznego pod nazwą „Zdrowa Krowa". Tworzymy platformę wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy ekspertami i hodowcami. Koncentrujemy się na problematyce zdrowia zwierząt, weterynarii, żywienia i ekonomiki produkcji. Po roku funkcjonowania, jądrem projektu jest grupa warsztatowa licząca 30 hodowców i blisko 3000 sztuk bydła. Objęliśmy je badaniami monitorującymi, pod kątem chorób najbardziej uderzających bezpośrednio w dochody rolnika. W tym roku grupa warsztatowa ma ulec dalszemu rozszerzeniu.

Kolejnym etapem innowacji jest sam produkt. Spomlek od czasu gdy stworzył Radamera, pierwszy Polski ser z oczkami, nie spoczął na laurach. Doświadczenie naszych serowarów pozwala nam ciągle poszukiwać nowych smaków i rodzajów sera. Spomlek jest dziś jedynym w Polsce producentem serów długodojrzewających poważnie konkurującym z importem. Marka Old Poland rośnie o kilkadziesiąt procent rocznie i wprowadza nowe pozycje - różniące się między sobą smakiem, recepturami, okresami dojrzewania.

Trzecią płaszczyzną innowacji jest marketing, przez bardzo długi czas pomijany przy sprzedaży serów. Coraz trudniej wybić się z masy innych produktów, dlatego tak ważne jest kreatywne i oryginalne podejście do marketingu. Dziś nie wystarcza sama jakość, ale ważna jest też wartość dodana, odróżniająca nas od konkurentów. Temu właśnie służył zabieg stworzenia nowej, niezależnej i innej niż wszystkie marki serowej Serenada. Połączyliśmy w niej najwyższą jakość z niebanalnym pomysłem. Nasz konsument, sięgając po Serenadę, odbiera wesoły przekaz, humor czyniący z niej codziennego rozweselacza stołu.

Kolejną płaszczyzną innowacji podejście Spomleku do rynku pracy. W 2011 roku uruchomiliśmy program stypendialny dla dzieci naszych członków: dostawców i pracowników. Co roku w programie będzie uczestniczyć grupa najlepszych studentów kierunków związanych z hodowlą bydła lub produkcją żywności. Po zakończeniu studiów, mają otwartą drogę do zatrudnienia w Spomleku. Co z naszej perspektywy bardzo ważne, ten nowatorski pomysł pozwala nam jednocześnie kultywować spółdzielczą tradycję. Nowoczesność nie musi bowiem oznaczać opozycji wobec tego, co sprawdza się od lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.