Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes Spomleku o fuzji Eurocashu i Grupy Tradis

Konsolidacja handlu jest procesem, którego nie da się uniknąć. Od kilku lat jesteśmy wszyscy świadkami zmian, jakie zachodzą w sektorze FMCG. Decyzja Eurocashu oraz Emperii może jedynie wpłynąć na ich przyspieszenie na polskim rynku - powiedział dla serwisu portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

Prezes Spomleku o fuzji Eurocashu i Grupy Tradis
Edward Bajko, prezes Spomleku

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 18-01-2011, 15:20

Jego zdaniem, utrzymanie i dalsze zwiększanie szacowanego na 10 proc. udziału w handlu detalicznym wymaga stworzenia odpowiedniej strategii, także asortymentowej. Produkty mleczne w sprzedaży artykułów FMCG stanowią bardzo ważny i znaczący, ze względu na osiągane wartości przychodów, punkt w ofercie każdego sklepu, a zatem także dystrybutora. - Właściwe skonstruowanie oferty, spełniającej oczekiwania konsumentów, powinno odbywać się we współpracy z producentem, korzystnej dla obu stron. Niezmiernie istotne z naszego punktu widzenia jest, aby polaryzacja rynku nie odbywała się kosztem producentów i aby nie doszło do sytuacji, w której wytwórcy poniosą koszty wojny cenowej pomiędzy dystrybutorami. Taka sytuacja w dalszej perspektywie byłaby szkodliwa nie tylko dla producentów, ale także właścicieli sklepów, konsumentów a nawet samych dystrybutorów - uważa prezes Bajko.

- Nie wykluczam także sytuacji, w której konsolidacja handlu przyspieszy zmiany w branży mleczarskiej. Obecnie trudno jeszcze przewidzieć, jak to połączenie wpłynie na mniejszych producentów. Ich trudności w dostępie do rynku, wynikające z braku współpracy z dużymi dystrybutorami, mogą się pogłębić. Niewielkie moce produkcyjne, brak silnych marek i oferta daleka od optymalnej to czynniki, które już teraz są przyczyną poważnych często kłopotów. Spółdzielnie mleczarskie powinny brać przykład z działań podejmowanych przez handel i dążyć do zrównoważenie swojej pozycji negocjacyjnej. Nie zawsze musi to oznaczać pełną konsolidację, chociaż z ekonomicznego i operacyjnego punktu widzenia, do takiego rozwiązania powinny dążyć. Zdarza się jednak, że budzi to pewien niepokój, dlatego wcześniej można i warto skorzystać z rozwiązań pośrednich, takich jak alians strategiczny, koordynacja produkcji i sprzedaży czy wspólne rozwiązania logistyczne - mówi Edward Bajko.

21 grudnia 2010 r. spółki Eurocash i Emperia podpisały umowę inwestycyjną, w ramach której Emperia sprzeda Eurocashowi udziały w spółce dystrybucyjnej Tradis oraz kilkunastu franczyzowych sieciach detalicznych. W efekcie tej transakcji powstanie koncern dystrybucyjny kontrolujący ok. 17 proc. polskiego rynku. Najbliższy konkurent, Makro, ma ma ok. 6 proc. rynku. Przychody nowo powstałego podmiotu sięgną 13 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Edward Bajko RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    Tradis RSS ALERT    /    konsolidacja handlu RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.