REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Spomleku o strukturze spożycia serów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-11-2013, 12:03
Prezes Spomleku o strukturze spożycia serów
Edward Bajko, prezes SM Spomlek /fot.żelaznastudio

Rynek sera żółtego w Polsce od kilku lat notuje systematyczne wzrosty sprzedaży. Jednak wciąż jest nam daleko do krajów zachodnioeuropejskich, w których spożycie sera jest trzykrotnie większe. Najwięcej wydajemy na mięso, które stanowi około 30 proc. wszystkich miesięcznych wydatków na żywność, przy około 6 proc. przeznaczanych łącznie na sery twarogowe i dojrzewające - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

REKLAMA

Zwraca uwagę, że pocieszający jest fakt, iż sery, tuż obok jogurtów, należą do produktów mleczarskich, których spożycie z roku na rok rośnie. - Jedną z głównych barier dla szybszego wzrostu są ograniczone możliwości zakupowe polskich konsumentów. Wydatki na żywność na osobę stanowią znacznie większy udział w budżecie domowym polskiego konsumenta niż konsumenta z krajów należących do UE-15. Duży udział eksportu w sprzedaży produktów nabiałowych powoduje większą wrażliwość cenową na rynku krajowym oraz wpływa na wysokość cen w sklepach - mówi Edward Bajko.

Czynnikiem sprzyjającym rozwojowi rynku serów są zmiany stylu życia polskiego konsumenta. Staje się on coraz bardziej dojrzały i wymagający. - Obok ceny na znaczeniu zyskuje jakość produktu - podkreśla szef Spomleku.

Zaznacza przy tym, że nadal najpopularniejsze są sery Gouda, Edamski i Salami ale rośnie także zainteresowanie serami o wyjątkowych smakach. - Sukcesy naszych serów Bursztyn , Rubin, Szafir są tego dowodem. Na przestrzeni ostatnich lat na znaczeniu w rynku serów zyskał kanał nowoczesny oraz dyskonty, które generują około 70 proc. sprzedaży serów w Polsce. Ten trend będzie się nadal wzmacniał i przyczyni się do zmian zarówno w produktach i ich formach handlowych (np. wzrost sprzedaży serów konfekcjonowanych), jak i w samej branży mleczarskiej - uważa prezes Bajko.

Mniejszym producentom będzie coraz trudniej utrzymać się na rynku - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH