Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Spomleku o strukturze spożycia serów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-11-2013, 12:03
Prezes Spomleku o strukturze spożycia serów
Edward Bajko, prezes SM Spomlek /fot.żelaznastudio

Rynek sera żółtego w Polsce od kilku lat notuje systematyczne wzrosty sprzedaży. Jednak wciąż jest nam daleko do krajów zachodnioeuropejskich, w których spożycie sera jest trzykrotnie większe. Najwięcej wydajemy na mięso, które stanowi około 30 proc. wszystkich miesięcznych wydatków na żywność, przy około 6 proc. przeznaczanych łącznie na sery twarogowe i dojrzewające - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

Zwraca uwagę, że pocieszający jest fakt, iż sery, tuż obok jogurtów, należą do produktów mleczarskich, których spożycie z roku na rok rośnie. - Jedną z głównych barier dla szybszego wzrostu są ograniczone możliwości zakupowe polskich konsumentów. Wydatki na żywność na osobę stanowią znacznie większy udział w budżecie domowym polskiego konsumenta niż konsumenta z krajów należących do UE-15. Duży udział eksportu w sprzedaży produktów nabiałowych powoduje większą wrażliwość cenową na rynku krajowym oraz wpływa na wysokość cen w sklepach - mówi Edward Bajko.

Czynnikiem sprzyjającym rozwojowi rynku serów są zmiany stylu życia polskiego konsumenta. Staje się on coraz bardziej dojrzały i wymagający. - Obok ceny na znaczeniu zyskuje jakość produktu - podkreśla szef Spomleku.

Zaznacza przy tym, że nadal najpopularniejsze są sery Gouda, Edamski i Salami ale rośnie także zainteresowanie serami o wyjątkowych smakach. - Sukcesy naszych serów Bursztyn , Rubin, Szafir są tego dowodem. Na przestrzeni ostatnich lat na znaczeniu w rynku serów zyskał kanał nowoczesny oraz dyskonty, które generują około 70 proc. sprzedaży serów w Polsce. Ten trend będzie się nadal wzmacniał i przyczyni się do zmian zarówno w produktach i ich formach handlowych (np. wzrost sprzedaży serów konfekcjonowanych), jak i w samej branży mleczarskiej - uważa prezes Bajko.

Mniejszym producentom będzie coraz trudniej utrzymać się na rynku - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH