Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Spomleku: Warto spojrzeć na rynki zachodnie

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-08-2009, 13:20
Prezes Spomleku: Warto spojrzeć na rynki zachodnie

Przewidując rozwój oferty produktowej, warto spojrzeć na rynki zachodnie. Szerokość i głębokość asortymentu jest tam dużo większa niż u nas. Na zachodzie to normalne, że np. dana linia jogurtów nie wszystkim smakuje. Ale też nie musi. Producent znalazł swoją niszę i oferuje w niej produkty spełniające oczekiwania określonej grupy klientów - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

- Ewoluujące potrzeby konsumentów, wymuszają na producentach wprowadzanie nowych produktów. Najwięcej nowości pojawia się w kategorii żywności funkcjonalnej. Dzisiaj klient poszukuje dodatkowych wartości, których może dostarczyć produkt - uważa prezes Bajko.

- Na rynku pojawiają się nie tylko wciąż nowe smaki znanych przetworów mlecznych, ale także coraz wygodniejsze formy pakowania, zapewniające dłuższą świeżość produktom i łatwość korzystania. Trendem wschodzącym na polskim rynku są także produkty ekologiczne. W przypadku artykułów mleczarskich jest to kategoria stosunkowo słabo nasycona, ale o dużym potencjale wzrostu. Podobnie wygląda sytuacja w segmencie Premium oraz w grupie produktów adresowanych do dzieci. Obecne są w nich głownie międzynarodowe koncerny oraz produkty pochodzące z importu - mówi Edward Bajko.

- Należy pamiętać, że polscy konsumenci bardzo szybko się uczą. Co prawda, są wierni przyzwyczajeniom, ale z drugiej strony coraz częściej decydują się na nowości, na przykład wywodzące się z krajów o innej tradycji żywieniowej czy technologicznej. Ponadto, przy wszechobecnej globalizacji i unifikacji jakości produktów, świadomi konsumenci oczekują artykułów, które zagwarantują świeżość, zdrowie, swego rodzaju niepowtarzalność. Widać również dynamikę w spożywaniu produktów regionalnych. Rozwija się rynek artykułów luksusowych, również w branży spożywczej. Oprócz tego zawsze będzie istniał popyt na produkty i rozwiązania ułatwiające konsumentom codzienne życie - nowe opakowania, wielkość dystrybucji czy rozwój sklepów typu convenience - uważa prezes Spomleku.

Spółdzielnia Mleczarska Spomlek powstała w 1909 roku. Spomlek ma zdefiniowaną strategię. W niedalekiej przyszłości chce być uznanym producentem szlachetnych serów dojrzewających.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bitwa 19-08-2009, 21:26:
ten facet ze zdjecia mówi to co jest wtym tekscie?
kto go tego nauczył ? przecież to klasyczny kierownik kołchozu jak Łukaszenka

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.