Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Spomleku: Zmiany w handlu wymuszają zmiany w mleczarstwie

  • Autor: Małgorzata Kołodziejczyk
  • Data: 17-09-2011, 12:30
Prezes Spomleku: Zmiany w handlu wymuszają zmiany w mleczarstwie
Edward Bajko, prezes Spomleku

Spółdzielnia musi rozwijać się szybko, by nadążyć za zmianami w handlu. A polegają one na konsolidacji i wypadaniu małych podmiotów handlowych (nie tylko sklepów ale i hurtowni). Zaś mniejsze sklepy, nawet jeśli zostają na rynku, tworzą sieci - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

Nowoczesny handel wielkosieciowy to dla nas zalety: ale również zagrożenia, centralne zakupy, duże partie towaru, centralne negocjacje. Aby być partnerem a nie tylko petentem dużych operatorów handlowych trzeba być firmą dużą, która może zapewnić duże partie towaru o dobrej jakości, posiadającą rozpoznawalną markę, cenioną przez klientów. Inaczej handel znajdzie instrumenty, by zmusić producenta do stosowania niskich cen, czasami nawet poniżej kosztów wytwarzania.

SPOMLEK w chwili obecnej nadąża za tym wszystkim, co dzieje się w handlu, ale tzw rozwój organiczny firmy np w oparciu o nową linię technologiczną w Radzyniu, jest za wolny. Dlatego wybraliśmy, podobnie jak kilka innych mleczarni w Polsce, strategię rozwoju poprzez fuzje i przejęcia. Jest ona znacznie szybsza, często również tańsza; umożliwia przejęcie zarówno surowca jak i mocy produkcyjnych oraz zapewnionego już miejsca na sklepowej półce, co jest niezwykle ważne.

- Dlatego zainteresowała nas „Ostrowia", bowiem serek z tą marką jest w Polsce znany i ma też interesującą nas wielkość sprzedaży. W Zakładzie tym jest technologia, która umożliwia wytwarzanie produktu dobrej jakości. W sensie technologiczno - technicznym wyprodukowanie serka „Ostrowi" byłoby możliwe także w Radzyniu; wówczas kupuje się maszyny, technologię i można produkować. Natomiast wprowadzenie go na półki wymaga czasu liczonego w latach a także ogromnych nakładów finansowych aż do momentu, gdy klienci sięgną po nasz produkt, który byłby przecież produktem nowym. Dlatego głównym zadaniem naszej spółdzielni jest odbudowa pozycji rynkowej Ostrowi i wzmocnienie wciąż rozpoznawalnej marki - mówi Edward Bajko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zong 18-09-2011, 08:33:
Mądre rozumowanie; zaś z Ostrowią strzał "w setkę". Powiedzenia w realizacji Prezesie....
  • zong 18-09-2011, 08:32:
Mądre rozumowanie; zaś z Ostrowią strzał "w setkę". Powiedzenia w realizacji Prezesie....

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.