Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Spomleku: Zmiany w handlu wymuszają zmiany w mleczarstwie

  • Autor: Małgorzata Kołodziejczyk
  • Data: 17-09-2011, 12:30
Prezes Spomleku: Zmiany w handlu wymuszają zmiany w mleczarstwie
Edward Bajko, prezes Spomleku

Spółdzielnia musi rozwijać się szybko, by nadążyć za zmianami w handlu. A polegają one na konsolidacji i wypadaniu małych podmiotów handlowych (nie tylko sklepów ale i hurtowni). Zaś mniejsze sklepy, nawet jeśli zostają na rynku, tworzą sieci - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

Nowoczesny handel wielkosieciowy to dla nas zalety: ale również zagrożenia, centralne zakupy, duże partie towaru, centralne negocjacje. Aby być partnerem a nie tylko petentem dużych operatorów handlowych trzeba być firmą dużą, która może zapewnić duże partie towaru o dobrej jakości, posiadającą rozpoznawalną markę, cenioną przez klientów. Inaczej handel znajdzie instrumenty, by zmusić producenta do stosowania niskich cen, czasami nawet poniżej kosztów wytwarzania.

SPOMLEK w chwili obecnej nadąża za tym wszystkim, co dzieje się w handlu, ale tzw rozwój organiczny firmy np w oparciu o nową linię technologiczną w Radzyniu, jest za wolny. Dlatego wybraliśmy, podobnie jak kilka innych mleczarni w Polsce, strategię rozwoju poprzez fuzje i przejęcia. Jest ona znacznie szybsza, często również tańsza; umożliwia przejęcie zarówno surowca jak i mocy produkcyjnych oraz zapewnionego już miejsca na sklepowej półce, co jest niezwykle ważne.

- Dlatego zainteresowała nas „Ostrowia", bowiem serek z tą marką jest w Polsce znany i ma też interesującą nas wielkość sprzedaży. W Zakładzie tym jest technologia, która umożliwia wytwarzanie produktu dobrej jakości. W sensie technologiczno - technicznym wyprodukowanie serka „Ostrowi" byłoby możliwe także w Radzyniu; wówczas kupuje się maszyny, technologię i można produkować. Natomiast wprowadzenie go na półki wymaga czasu liczonego w latach a także ogromnych nakładów finansowych aż do momentu, gdy klienci sięgną po nasz produkt, który byłby przecież produktem nowym. Dlatego głównym zadaniem naszej spółdzielni jest odbudowa pozycji rynkowej Ostrowi i wzmocnienie wciąż rozpoznawalnej marki - mówi Edward Bajko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zong 18-09-2011, 08:33:
Mądre rozumowanie; zaś z Ostrowią strzał "w setkę". Powiedzenia w realizacji Prezesie....
  • zong 18-09-2011, 08:32:
Mądre rozumowanie; zaś z Ostrowią strzał "w setkę". Powiedzenia w realizacji Prezesie....

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH