REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes ZPPM: Duże koncerny stawiają na produkty premium

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 30-04-2012, 12:08
Prezes ZPPM: Duże koncerny stawiają na produkty premium
Marcin Hydzik, prezes ZPPM

Duże międzynarodowe koncerny oferują zazwyczaj produkty o wyższej wartości dodanej i najczęściej są to produkty premium. Z tego powodu są w stanie oferować wyższe ceny swoim dostawcom mleka, zwiększając tym samym swój potencjał produkcyjny - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka.

REKLAMA

Oczywiście ma to też swoje słabe strony - markowe produkty w dobie kryzysu są najłatwiejsze do zastąpienia ich tańszymi odpowiednikami, co pewnie spędza sen z powiek niejednemu dyrektorowi ds. sprzedaży. Jednakże duże firmy, nie tylko zagraniczne, dysponują zazwyczaj odpowiednim know-how w zakresie marketingu, dysponują również szeroką ofertą produktową, dostosowaną do każdej kieszeni, a ze względu na możliwość realizacji wyższej marży, czy też ze względu na efekt skali mają możliwość szybszej akumulacji kapitału niezbędnego do przetrwania w trudnych chwilach.

W Polsce skutki światowego kryzysu finansowego nie są tak dotkliwie odczuwane, jak np. w Hiszpanii, a nasz najważniejszy partner eksportowy tj. Niemcy też dają sobie dosyć dobrze radę, co również pomaga polskiej gospodarce. Zatem w związku z sytuacją na rynku mleka, o wiele większe kłopoty mogą mieć firmy oferujące produkty masowe - bardziej uzależnione od koniunktury na światowym rynku mleka. Nie spodziewałbym się natomiast samodzielnych, spektakularnych wejść na polski rynek nowych, dużych podmiotów.

Nasz rynek jest już zbyt dojrzały na taką ekspansję. Nie wykluczyłbym natomiast innego sposobu wejścia na rynek polski poprzez wejścia kapitałowe w już istniejące przedsiębiorstwa. To jest znacznie tańszy i skuteczniejszy sposób na wejście na tak konkurencyjny rynek jak w naszym kraju. Oczywiście, kryzys który wyraźnie puka do naszych drzwi, niewątpliwie ułatwi takie wejścia, gdyż coraz więcej podmiotów może mieć kłopoty z utrzymaniem płynności finansowej lub z utrzymaniem dotychczasowego wolumenu sprzedaży.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH