Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZPPM: Interwencjonizm się nie sprawdza

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 25-10-2013, 11:23
Prezes ZPPM: Interwencjonizm się nie sprawdza
Marcin Hydzik, prezes ZPPM /fot.żelaznastudio

W dobie globalnej gospodarki, wszelkie działania interwencyjne na rynku są skazane na porażkę i kończą się marnotrawstwem środków - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes Związki Polskich Przetwórców Mleka.

Podkreśla, że oczywistym jest, że zarówno polski sektor mleczarski, jak i unijny są uzależnione od sytuacji na rynkach światowych. Polska eksportuje ok. 20-30 proc. swojej produkcji. W wielu krajach UE jest podobnie. UE jest znaczącym graczem na światowym rynku mleka, ale nie jest graczem jedynym, nie jest graczem największym i nie jest graczem najbardziej konkurencyjnym, jeżeli chodzi o ceny. - To popyt na rynkach światowych dyktuje ceny zbytu gotowych produktów, a te determinują cenę skupu mleka. Decyzja o cenie mleka nie jest jakimś widzimisię prezesa mleczarni - to wypadkowa cen rynkowych i poza surowcowych kosztów produkcji - mówi Marcin Hydzik.

Decydenci zapominają chyba, że cena produktu, jest przede wszystkim ceną, jaką zgadza się zapłacić klient, a nie ceną, jakiej sobie życzy dostawca. Żeby ustabilizować ceny w UE, trzeba by kontrolować całą światową gospodarkę i każdego konsumenta z osobna. Nie jest to możliwe i nie ma takich środków finansowych, które by to umożliwiły - podkreśla.

Każda próba przeciwdziałania wahaniom cen to działanie przeciwko rynkowi - a to zawsze w dłuższej lub krótszej perspektywie kończy się klęską, marnotrawstwem pieniędzy, czasu i ludzkiej pracy. Tezę tą potwierdza również statystyka - próby interwencjonizmu są najczęściej mocno spóźnione i są jedynie reakcją na efekty występujących zjawisk, a nie na ich przyczyny, co przekłada się na ich nieskuteczność - zaznacza szef ZPPM-u.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • JARTON 30-10-2013, 21:46:
A CZY NIE CHODZI TU TROCHĘ O TO , ŻEBY POLSKI PRODUCENT NIE MIAŁ ZA WIELE SUROWCA DO ZROBIENIA PRODUKTU JAKI POTEM WYŚLE NA RYNEK UNIJNY ?
MOIM ZDANIEM KRAJE UNIJNE ZADBAŁY O TO , ŻEBYŚMY ZA BARDZO SIĘ TAM NIE ROZEPCHNĘLI JAKO PRODUCENCI .
NASZE WYROBY SĄ BARDZO DOBRE , KOSZTY PRACY SĄ WCIĄŻ MNIEJSZE NIŻ NA ZACHODZIE , A KURS EURO JEST OK . OGRANICZA NASZYCH PRODUCENTÓW TYLKO ILOŚC SUROWCA .

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.