Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZPPM: Moda na ekologię nie omija mleczarstwa

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-07-2010, 12:35
Prezes ZPPM: Moda na ekologię nie omija mleczarstwa

Obok głównych trendów takich jak produkty funkcjonalne, branża coraz w większym stopniu dostrzega konieczność działań proekologicznych - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes ZPPM-u.

Zdaniem Marcina Hydzika, kolejnym etapem rozwoju branży będzie będzie prawdopodobnie trend proekologiczny - zarówno w zakresie produkcji jak i i samego produktu i informowania o tym konsumentów. - Na świecie już widać wiele przykładów działań tego typu w ramach tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu i to w końcu musi również trafić do Polski i informowanie konsumenta np. o ilości gazów cieplarnianych wydzielonych do atmosfery przy produkcji danego wyrobu - czyli tzw. „carbon footprint" stanie się wcześniej czy później normą - niezależnie od tego czy globalne ocieplenie jest faktem czy nie - mówi prezes ZPPM-u.

Szef Związku uważa także, że inwencja i innowacje produktowe są ograniczone jedynie dostępnym budżetem, więc trudno przewidywać na jakie pomysły wpadną specjaliści z działów R&D i co nowego będziemy spotykać na półkach sklepowych nawet za kilka miesięcy, ale kilka zmian daje się dostrzec już dziś.

- Przede wszystkim co raz większą popularność zdobywają produkty funkcjonalne - w tej chwili nie jest to żadna nowość, ale niektórzy dopiero teraz zdołali włączyć tego typu produkty do swojego asortymentu - mówi prezes Hydzik.

- Po drugie dostrzegam znaczne poszerzenie oferty w ramach poszczególnych kategorii produktowych - ilość dostępnych wersji smakowych jednego produktu u niektórych producentów jest wręcz niewiarygodna - twierdzi Marcin Hydzik.

Trzecią istotną sprawą są innowacje opakowaniowe. - Być może jeszcze nie ma ich zbyt wielu, a do niektórych już się po prostu przyzwyczailiśmy, ale tutaj widzę szerokie pole do walki o konsumenta - uważa prezes ZPPM-u.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • albinos 19-07-2010, 15:30:
Ostry ale często prawdziwy
[Fragment komentarza został usunięty zgodnie z regulaminem portalu: wypowiedzi na forum nie mogą służyć autopromocji ani reklamie. Jeśli chcą Państwo się reklamować - zapraszamy do naszego biura reklamy. Redakcja portalu].
  • L'Osservatore 19-07-2010, 13:01:
:-) :-) :-)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH