Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZPPM: Od początku byliśmy za zniesieniem kwotowania

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 25-11-2013, 15:30
Prezes ZPPM: Od początku byliśmy za zniesieniem kwotowania
Marcin Hydzik, prezes ZPPM /fot.żelaznastudio

Związek Polskich Przetwórców Mleka był i chyba nadal jest jedyną organizacją branżową w Polsce, która od samego początku postulowała zniesienie kwot mlecznych. Dlatego jesteśmy zadowoleni z decyzji podjętych na forum UE, które przypieczętowały los kwotowania produkcji mleka - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes ZPPM.

Podkreśla, że analizy, które wykonane zostały zna zlecenie ZPPM, bardzo wyraźnie wykazały, iż kwoty po prostu się nie sprawdziły. Nie doprowadziły do stabilizacji cen mleka, czego dowodzą cykliczne wręcz załamania i gwałtowne wzrosty cen. - Dodajmy do tego ograniczenia, jakie ze sobą niesie ten system w kontekście wzrostu popytu na rynkach światowych i otrzymamy pełen obraz klęski tej brukselskiej wersji centralnego planowania - mówi prezes Hydzik.

Jak mówi, w wyniku reformy WPR, kwotowanie mleka zostało zastąpione przez tzw. pakiet mleczny. Jego rozwiązania nie są niczym rewolucyjnym, zwłaszcza na rynku polskim, tak więc jego wprowadzenie nie powinno wzbudzać szczególnych emocji - będzie on dla Polski raczej neutralny, tym bardziej, że wszystkie rozwiązania, które wprowadza mogą być realizowane w ramach już obowiązujących przepisów. Po prostu dodatkowe regulacje są zbędne by móc realizować cele wynikające z pakietu mlecznego. - Z naszego punktu widzenia propozycja, a potem przyjęcie tego pakietu to działanie pozorowane obliczone raczej na dodatkowe punkty popularności dla lansujących je polityków niż na realne rozwiązywanie problemów - uważa Marcin Hydzik.

Jego zdaniem, osobną sprawą jest ewolucja całej Wspólnej Polityki Rolnej. - Wyraźnie kieruje się ona w stronę mniejszego interwencjonizmu, mniejszych środków wydawanych na rzecz rolnictwa przez administrację europejską i stopniowe uwalnianie rynku. Liczymy, że ta ewolucja poprawi konkurencyjność Unii Europejskiej na rynkach eksportowych, gdzie najważniejsi gracze nie nakładają sobie sami ograniczeń, ale bezwzględnie wykorzystują słabości i potknięcia rywali. Zawsze twierdziliśmy, że reguły zdrowej gry rynkowej są znacznie lepsze od zabiegów administracyjnych i ograniczeń legislacyjnych nakładanych przez urzędników - podkreśla szef ZPPM.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.