Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prezes ZPPM: Podkupywanie dostawców ma charakter sporadyczny

Poza pojedynczymi przypadkami, takie „wojny o mleko" mają charakter lokalny i ograniczony. Słabsze podmioty niezależnie od formy prawnej zawsze są narażone na ryzyko utraty dostawców, z tym, że rozstanie ze spółdzielnią jest jednak nieco trudniejsze niż z firmą w której nie ma się udziałów - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes ZPPM.

Prezes ZPPM: Podkupywanie dostawców ma charakter sporadyczny
Marcin Hydzik, prezes ZPPM

Dostępna dla Polski kwota mleczna rośnie o 1 proc. rocznie i nie jest w pełni wykorzystywana. Statystyki zmian cen mleka w skupie również nie wskazują by firmy przetwórcze w szczególnie gwałtowny sposób walczyły o dostawców proponując im coraz wyższe ceny. - O ile sytuacja na rynkach eksportowych nie ulegnie istotnym zmianom - takim jak w 2007r. nic nie wskazuje na to by przetwórcy w poszukiwaniu surowca musieli podkupować sobie nawzajem dostawców w celu zaspokojenia popytu eksportowego i by takie działania miały występować coraz częściej - mówi szef ZPPM-u.

- Zdarzają się przypadki upadłości firm wynikające z braku surowca do przetwórstwa, ale jest to konsekwencja raczej innych problemów trapiących dany podmiot. W 2007r. gdy przetwórców ogarnęło swoiste „szaleństwo cenowe" i podkupywanie dostawców było na porządku dziennym nie zaobserwowano przecież drastycznego zmniejszenia liczby podmiotów. Taka „podjazdowa wojna o mleko" może jednak stanowić pewien problem dla firm, których oferta jest kierowana na rynek krajowy i które nie będą bezpośrednimi beneficjentami ewentualnej powtórki hossy na światowym rynku mleka, a będą zmuszone podnieść ceny skupu - mówi prezes Hydzik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marcin Hydzik RSS ALERT    /    ZPPM RSS ALERT    /    podkupywanie dostawc RSS ALERT    /    surowiec RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.145.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.