Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZPPM: Wydłużenie terminu umów dot. Szklanki Mleka to nie wszystko

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-08-2009, 12:36

Z zadowoleniem ZPPM przyjął decyzję Prezesa Łukasika o przedłużeniu terminu zawierania umów do 30 września br. Kolejnym problemem jest wymóg raportowania przez dostawcę do ARR ilości i rodzaju dostarczanego mleka do placówek oświatowych co 10 dni. Naszym zdaniem jest to niepotrzebne obciążenie administracyjne zwłaszcza w porównaniu do okresu weryfikacji, rozliczenia wniosków i dokonania wypłaty przez ARR - uważa Marcin Hydzik, prezes ZPPM.

- Termin zawierania umów to nie jedyny problem „Szklanki mleka" na jaki zwracaliśmy uwagę. Umowa pomiędzy szkołą a dostawcą musi zawierać szczegółową informację na temat liczby uczniów uczęszczających do danej placówki i biorących udział w programie, nie przewiduje natomiast możliwości zmiany tej liczby częściej niż raz na semestr, dlatego ZPPM sugerował wprowadzenie do umów dopuszczalnego marginesu odchylenia od zadeklarowanej wstępnie liczby uczniów wynoszącego np. + / - 5 proc. - mówi Marcin Hydzik.

- Wydaje się zasadnym by podmioty uczestniczące w programie miały możliwość rzadszego przesyłania sprawozdań do ARR - np. raz w miesiącu, co zredukuje biurokrację zarówno po stronie dostawców, jak też oddziałów terenowych ARR, które zajmują się administrowaniem nie tylko „Szklanką mleka" ale również innymi instrumentami Wspólnej Polityki Rolnej i to nie tylko w odniesieniu do rynku mleka - mówi prezes ZPPM-u.

Jego zdaniem, nie mniej istotnym zagadnieniem jest zbyt długi okres weryfikacji przez ARR poprawności złożonych wniosków rozliczeniowych (1 miesiąc). Z uwagi na fakt, że podmioty uczestniczące w programie zmuszone są czekać na wypłatę środków finansowych kilka miesięcy, sama procedura weryfikacji złożonych wniosków powinna być realizowana tak szybko jak to możliwe - np. w dwa tygodnie, tym bardziej, że dodatkowe opóźnienia wypłat mogą zachwiać płynnością finansową firm, która w dobie recesji na rynku mleka nie jest zbyt wysoka..

- Liczymy na dobrą wolę administracji w pokonaniu tych niepotrzebnych barier, zwłaszcza w kontekście obniżki tzw. dopłaty krajowej do mleka dostarczanego do placówek oświatowych, która zmniejszyła atrakcyjność programu dla uczestniczących w nim podmiotów - mówi Marcin Hydzik.

Zagadnienie edukacji konsumentów oraz promocji właściwych nawyków żywieniowych od lat spędza sen z powiek branży mleczarskiej. Spożycie mleka i przetworów mlecznych w naszym kraju jest bardzo niskie w porównaniu z państwa tzw. „starej Unii" i jest to jeden z najpoważniejszych problemów polskiej branży mleczarskiej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.