Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZPPM: Zasady budowania centrów dystrybucyjnych są pełne niejasności

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-10-2009, 11:21
Prezes ZPPM: Zasady budowania centrów dystrybucyjnych są pełne niejasności

Tworzenie centrów dystrybucyjnych wiąże się z dodatkowymi nakładami finansowymi. Będą musiały ponieść je przedsiębiorstwa biorące w tym udział, a ma być ich minimum pięć. Może to rodzić wiele problemów - powiedział serwisowi portalspożywczy Marcin Hydzik, prezes ZPPM.

Pomysł utworzenia branżowych centrów dystrybucyjnych lansuje od dłuższego czasu Marek Sawicki, minister rolnictwa. Jest on zdania, że spółdzielnie i grupy producenckie nie powinny rezygnować z udziału w handlu. W jego ocenie centra dystrybucyjne mogłyby integrować różne grupy produktów i być centrami handlu - wspólnie - dla rynków mleka, mięsa, owoców i warzyw.

- Nie wiadomo, ile miałoby powstać centrów dystrybucyjnych? Mówi się o 4-5 dla mleczarstwa. Dodatkowo, jest tu problem ze strony hurtowni, które także się konsolidują i myślę, że od razu taka konkurencja, której przezwyciężenie będzie wymagało znacznych środków, może podważyć sens przedsięwzięcia - mówi Marcin Hydzik.

Można zadać pytanie dlaczego tego nie robią hurtownie?

- Jeżeli jest rynek na którym mają działać centra dystrybucyjne, to dlaczego nie wykorzystały takiej możliwości hutrownie? Bardzo ostrożnie trzeba podejść do tego tematu, jest on zbyt mocno obwarowany regulacjami administracyjnymi - minimum pięć przedsiębiorstw, minimalne obroty muszą wynosić 500 mln zł rocznie, co najmniej 60 proc. produkcji każdego udziałowca musi być sprzedawane przez centrum - zauważa prezes ZPPM.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ?? 16-11-2009, 22:33:
Jeśli będzie to centrum przeznaczone do zaopatrzenia hurtowni dystrybucyjnych i sieci wielkopowierzchniowych - to ma to sens. Jeśli maiałoby konkurować z hurtowniami to nie ma to racji bytu. Dystrybutorzy art. spożywczych koncentrują się na uzależnieniu detalu od siebie co powoduje iż tworzone wspólne centrum nie ma szans ( w prespektywie) na dotarcie do każdego potencjalnego klienta.
A szacunek kosztów - mocno przesadzone ....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH