Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Prof. Babuchowski: Podejście do znakowania produktów GMO różni się bardzo w zależności od nastawienia społeczeństwa

- Historia pokazuje, że podejście do znakowania produktów GMO różni się bardzo w zależności od nastawienia społeczeństwa i rządów. Możemy jednak stwierdzić, że zasadniczo państwa dzielą się na te, które preferują dobrowolne podejście do znakowania produktów i te, które nakazują znakowanie produktów GMO. Przesłanki tego są różne -  mówi ekspert kampanii „Wolne od GMO” prof. Andrzej Babuchowski.

Prof. Babuchowski: Podejście do znakowania produktów GMO różni się bardzo w zależności od nastawienia społeczeństwa
prof. Andrzej Babuchowski fot.PTWP

Autor: portalspożywczy.pl/PIM
Data: 26-06-2019, 11:40

- Generalnie państwa z dobrowolnym podejściem do znakowania produktów GMO większą rolę regulacyjną przypisują rynkowi i starają się minimalizować wpływ państwa na rynek. Uważają one, że konsumenci i rynek wymuszą na producentach odpowiednie zachowanie. Natomiast państwa z obowiązkowym podejściem do znakowania, większą role przypisują prawnym regulacjom – mówi prof. Andrzej Babuchowski.

Wypracowane przez Polską Izbę Mleka rozwiązanie w postaci Standardu Certyfikacji Systemów Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Żywności “Bez GMO”, i możliwość oznaczania produktów żywnościowych certyfikatem “Bez GMO”, daje konsumentom możliwość dokonania świadomego wyboru między produktami, które pochodzą od zwierząt karmionych paszami zawierającymi GMO, a produktami które pochodzą od zwierząt karmionych paszami wolnymi od GMO.

Jednocześnie Standard ten jest możliwością dla producentów, którzy dzięki niemu mogą wyróżnić swoje produkty i potwierdzić, iż ich produkty wytwarzane są zgodnie z najwyższymi normami jakości i bezpieczeństwa. Standard określa wymagania jakie należy spełnić, by móc nazywać produkt finalny produktem wolnym od GMO, obejmując cały proces produkcji (zaczynając od paszy, którą karmione są krowy, przez gospodarstwo rolne, transport, a kończąc na zakładzie mleczarskim w którym powstaje produkt finalny).

Kampania „Wolne od GMO” sfinansowana jest z Funduszu Promocji Mleka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Babuchowski RSS ALERT    /    GMO RSS ALERT    /    GMO w Polsce RSS ALERT    /    wolne od GMO RSS ALERT    /    Polska Izba Mleka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • PROFESOR 2019-06-26 14:41:59
    GMO -------PROPAGANDA BEZ POPARCIA NAUKOWEGO !!!!!!!!!!!!!!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.237.249.90
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.