Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prof. Sznajder: Zmniejszy się spożycie mlecznych artykułów galanteryjnych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 26-01-2011, 12:15
Prof. Sznajder: Zmniejszy się spożycie mlecznych artykułów galanteryjnych
prof. Michał Sznajder

Przez przewidywany wzrost cen artykułów spożywczych, zostanie zmniejszony zakup artykułów droższych a zwiększony zakup artykułów tańszych. - Innymi słowy zmniejszony zostanie zakup artykułów luksusowych na rzecz artykułów pierwszej potrzeby - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl prof. Michał Sznajder kierownik Katedry Rynku i Marketingu oraz dziekan Wydziału Ekonomiczno - Społecznego Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

Zdaniem profesora, oznacza to, że w ramach artykułów mleczarskich zagrożona może być dotychczasowy poziom konsumpcji serów żółtych, pleśniowych, miękkich, jogurtów, deserów mlecznych a zwiększony zakup mleka i twarogów.

- Oznacza to, dla firm mlecznych, że wzrosną dochody z produktów o niskiej wartości dodanej a spadną dochody z produktów luksusowych (galanteria). Może to oznaczać zmniejszenie ogólnych dochodów mleczarń. Może pojawić się nadprodukcja, którą trzeba będzie zagospodarować. Oczywiście eksport jest w tej sytuacji możliwym rozwiązaniem. Zwiększona podaż produktów mlecznych na eksport może spowodować, choć nie musi zmniejszenie cen sprzedaży. Koniunktura na wielu europejskich rynkach nie wygląda barwnie. Co może oznaczać, że importerzy będą oferowali niższe ceny zakupu - mówi Michał Sznajder.

W opinii prof. Sznajdera, w Polsce jest wciąż zbyt niski poziom konsumpcji wyrażony w kilokaloriach na statystyczną osobę - Z zadowoleniem, po upadku systemu komunistycznego obserwowaliśmy powolny lecz stały wzrost poziomu konsumpcji. Społeczeństwo coraz to bardziej kupowało produkty bardziej uszlachetnione. Wzrost kosztów utrzymania spowoduje co najmniej spowolnienie wzrostu konsumpcji, a może nawet zostanie, na pewien okres czasu nawet zatrzymany. Byłoby niedobrze gdyby nastąpił regres konsumpcji, wyrażonej w kilokaloriach, co przy możliwym 30 proc. wzroście kosztów utrzymania jest całkowicie realne - uważa prof. Sznajder.

Jego zdaniem, gospodarstwa domowe ograniczą w większym stopniu konsumpcję bardziej wartościowych produktów. Powszechnie znany jest fakt, że konsumpcja wielu cennych i niezbędnych produktów spożywczych jest wciąż zbyt niska. - Dotyczy to produktów droższych, o wyższej wartości odżywczej. Ograniczenie konsumpcji i przejście na produkty substytucyjne bez wątpienia odbije się na obniżeniu zdrowia publicznego i wynikających z tego wielu konsekwencji, na przykład zwiększenie popytu na lekarstwa, wzrost kosztów leczenia - mówi Michał Sznajder.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.