Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Provimi: Prognozy dla rynku mleka są optymistyczne

Po kryzysie roku 2009, związanym ze spadkiem cen mleka oraz pogłowia bydła o 1 proc. i krów mlecznych aż o 4,2 proc., w Polsce rok 2010 wyglądał już lepiej. Również prognozy na 2011 są bardzo optymistyczne. Ceny mleka od kilku miesięcy rosną, co przekłada się na wzrost opłacalności produkcji - ocenia Provimi.

Provimi: Prognozy dla rynku mleka są optymistyczne

W październiku 2010 roku za 1 litr mleka można było otrzymać 1,22 zł (ceny różnią się w poszczególnych regionach kraju). Dodatkowo na rynku obserwuje się wzrost zainteresowania produktami mlecznymi, który skutkuje większym spożyciem. Także ten element wpływa bezpośrednio na wzrost podaży. Ograniczeniem zyskowności dla producentów jest jednak wzrost cen pasz, wynikający z małej ilości surowców paszowych na rynku a tym samym z ich wysokiej ceny.

Szacuje się, że obecnie w Polsce pogłowie bydła wynosi 5,6 miliona sztuk, a produkcja mleka oscyluje na poziomie 12 mld litrów. Jednym z czynników mających wpływ na sytuację rynkową jest zmiana struktury chowanych i hodowanych ras oraz linii bydła mlecznego. W Polsce zwiększa się liczba krów wysokowydajnych. Dzięki wzrostowi wydajności producenci podnoszą efektywność produkcji utrzymując mniejszą liczbę zwierząt.

Trzeba jednak pamiętać, że aby w pełni wykorzystać potencjał najlepszych genetycznie osobników należy zadbać o odpowiednie pasze i dodatki żywieniowe. Dopiero poprzez łączenie pożądanych cech i potencjału genetycznego ras oraz stosowanie wysokiej jakości pasz dostosowanych do indywidualnych potrzeb producent jest w stanie osiągnąć optymalne wyniki produkcyjne i ekonomiczne.

Kolejnym czynnikiem odgrywającym bardzo istotną rolę w osiąganiu wysokich wyników są warunki w jakich trzymane są zwierzęta. Obserwuje się wzrost inwestycji w nowoczesny sprzęt oraz budynki zapewniające bydłu odpowiedni standard, a jednocześnie redukujące ilość pracy przy obsłudze produkcji. Zrozumienie tych zależności ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia najlepszych rezultatów. Zwierzęta z nowoczesnych gospodarstw potrzebują bowiem innego traktowania niż zwierzęta z tradycyjnych ferm.

W nadchodzącym, 2011 roku zagrożeniem dla stabilnych wyników produkcyjnych oraz w zapewnieniu odpowiedniego składu mleka i zdrowotności zwierząt może być duże zróżnicowanie jakości kiszonek i ziarna na paszę. Wynika to z niestabilnej sytuacji pogodowej podczas całego zeszłego sezonu wegetacyjnego oraz niedoborem surowców paszowych na rynku. Może to doprowadzić do dużych wahań oraz niestabilnej produkcji. Rozwiązaniem jest stosowanie pasz treściwych o zapewnionym stałym składzie.

więcej informacji:

Marcin Goździela RSS ALERT    /    Provimi Polska RSS ALERT    /    Provimi Holding RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    bydło RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ps 2010-12-21 21:08:41
    Aviagen aby zgodnie z własnym protokołem produkować pasze wolne od salmonelli porozumiał się z De Heus. W obecnym Provimi Aviagen kojarzy się zapewne... z tanimi liniami lotniczymi?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.