REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przedstawiciel KE: Obecna polityka promocji w Unii Europejskiej jest mało efektywna

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-03-2011, 16:39
Przedstawiciel KE: Obecna polityka promocji w Unii Europejskiej jest mało efektywna
Klaus-Dieter Borchardt, fot. cducsu.de

Obecna polityka promocji w Unii Europejskiej jest zbyt skomplikowana, zagmatwana i jest mało efektywna. Liczę, że polska prezydencja odegra ważną rolę w opracowaniu zasad nowej wspólnej polityki promocji - powiedział Klaus-Dieter Borchardt, dyrektor Dyrekcji D Komisji Europejskiej.

REKLAMA

Klaus-Dieter Borchardt, podczas konferencji organizowanej 8 marca 2011r przez ARR pt. "Działania promocyjne na rynkach wybranych produktów rolnych - doświadczenia polskie" poinformował, że Komisja Europejska opracowuje nową europejską politykę promocji żywności. Jeszcze w tym roku ma powstać tzw. Zielona Księga w sprawie promocji i informacji, a pierwsze projekty operacyjne będą na przełomie 2014 i 2015 roku.

- Obecna polityka promocji jest zbyt skomplikowana, zagmatwana i jest mało efektywna. Moim zdaniem, jeśli 60 proc. składanych wniosków jest odrzucanych, to źle to świadczy o całym systemie. Liczę, że polska prezydencja odegra ważną rolę w opracowaniu zasad nowej wspólnej polityki promocji - mówił przedstawiciel KE.

- Chcemy korzystać z polskich doświadczeń. Wierzę, że wniosek legislacyjny zostanie złożony przed końcem 2012 roku, ale zanim nowe zasady zostaną wdrożone, trzeba pracować nad usprawnieniem obecnych procedur przyznawania wsparcia na projekty promocji żywności, trzeba promować projekty wspólne dla kilku państw oraz zmniejszyć procent odmów udzielenia dofinansowania - dodał.

Nowa polityka promocji żywności ma mieć na celu podnoszenie świadomości konsumentów na tematy jakości produktów rolnych z Unii Europejskiej jako całości, ma spowodować wzrost sprzedaży unijnej żywności na rynkach światowych oraz ma zwiększyć pomoc dla małych i średnich przedsiębiorstw w sprzedaży na rynkach krajów trzecich.

Proponowana nowa polityka promocji ma mieć trzy zasadnicze płaszczyzny: rynki lokalne i regionalne, rynek wewnętrzny i rynek zewnętrzny. - Chcemy rozwijać m.in. sprzedaż bezpośrednią od rolników, także poprzez tworzenie w miastach targowisk. Tu dobrym przykładem są produkty mleczarskie - mówił Klaus-Dieter Borchardt.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH