Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Przemysł mleczarski musi słuchać konsumentów

Przemysł mleczarski reaguje na trendy produktowe i konsumenckie, ponieważ produkuje dla konsumenta. Natomiast dlaczego mamy takie, a nie inne trendy to jest bardzo skomplikowana sprawa – mówi serwisowi portalspożywczy.pl prof. Andrzej Babuchowski, prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego.

Przemysł mleczarski musi słuchać konsumentów
Andrzej Babuchowski

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 17-08-2017, 12:28

Nie jestem w tym zakresie specjalistą, ale wydaje mi się, że mamy tu do czynienia ze splotem głównie czynników psychologicznych, a w mniejszym stopniu rynkowych. Zasadniczo każdy konsument chce spożywać produkty które spełniają wymagane oczekiwania funkcjonalne, pomogą zachować zdrowie i kondycje fizyczną, są odżywcze i są dostępne po akceptowalnej cenie – mówi profesor Babuchowski.

I teraz mamy całą machinę marketingową, reklamową, która stara się przekonać konsumentów do określanych produktów wykorzystując różne sposoby przekazanie informacji do konsumenta. Są to celebryci, blogerzy, artyści i cała masa znanych osób, które może nie znają się na tym co reklamują, ale potrafią przekonać konsumentów. Niestety naukowcy w tym zakresie są najmniej wykorzystywani i nie mają umiejętności przekonywania – ubolewa Andrzej Babuchowski.

Zwraca uwagę, że innym obszarem powstawania trendów produktowych jest zmiana nastawienia dużych odbiorców do danego produktu, jak zastępowanie margaryn, oleju palmowego masłem. Wymusza to koncentrację produkcji na określonych asortymentach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.88.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.