REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Analityk HSBC: Chińczycy piją coraz więcej mleka. To szansa dla eksporterów

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-12-2013, 14:05
Raport: Rynek chiński szansą dla eksporterów mleka

Konsumpcja płynnego mleka na mieszkańca w Chinach wzrosła z 1 kg w 2000 roku do 9,4 kg w 2011 roku. Na wzrost zainteresowania mlekiem wpływa nie tylko apetyt na produkt bazowy, ale także rosnąca popularność innych produktów, takich jak kawa, jogurty czy napoje mleczne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Christopher K Leung, analityk HSBC.

REKLAMA

HSBC obliczyło, że chiński popyt na mleko przekraczał podaż w każdym z ostatnich czterech lat, a jego ceny rosły w tempie średnio 12 proc. rocznie. - Jest kilka powodów rosnącego zainteresowania mlekiem. Przede wszystkim jest źródłem białka i wapnia, a wielu rodziców zachęca dzieci do picia mleka w celach prozdrowotnych. Dla wielu Chińczyków mleko jest symbolem prestiżu, ponieważ jest kojarzone z zagranicznymi podróżami i kulturą wielkomiejską - ocenia Christopher K Leung.

- Wraz ze wzrostem popularności płynnego mleka, rośnie również popularność mleka w proszku. Wobec chińskiego popytu przekraczającego lokalną podaż, import mleka w proszku zyskał na znaczeniu. Według danych za 2012 roku na import przypada 1/3 całego rynku mleka w proszku (w tym produkty dla niemowląt) - dodaje.

W warunkach rosnącego popytu, chińska branża mleczarska popadła w tarapaty w związku z jakością krajowych i importowanych produktami. - Lokalne władze podjęły kroki, aby temu zaradzić. Premier Li Kegiang zapowiedział wprowadzenie kar za naruszanie regulacji dotyczących bezpieczeństwa produkcji, a rząd zaostrzył kryteria, które muszą spełniać produkty importowane - tłumaczy ekspert HSBC.

- Wielu chińskich konsumentów zwróciło się w stronę droższych produktów markowych, przy produkcji których stosowane są wyższe standardy bezpieczeństwa i które mają większe wartości odżywcze. Znaczenie jakości wzrasta, jeśli chodzi o produkty dla niemowląt, których sprzedaż rosła w dwucyfrowym tempie w ostatnich latach. Udział produktów z wyższej półki wzrósł z 32 proc. w 2009 do 39 proc. w 2012 roku - wskazuje, nadmieniając że zdaniem HSBC do 2015 roku wzrośnie do 49 proc. wraz z rosnącą skłonnością do płacenia wyższej ceny za najlepsze produkty wśród chińskich rodziców.

Problemy z jakością miały pewien wpływ na konsumpcję. Po tym, jak problemy te były szeroko komentowane w mediach w 2011 roku, konsumpcja płynnego mleka wzrosła w 2012 roku jedynie o 4 proc., w tempie znacznie niższym niż średnia wzrostu z poprzedniej dekady. Niemniej jednak w pierwszej połowie 2013 roku, stopa wzrostu rok do roku podskoczyła do ponad 10 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH