Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Regulacje nie rozwiążą problemów związanych z sieciami handlowymi

Doświadczenia innych krajów oraz poprzednich rządów wskazują, że ustawowe uregulowanie stosunków jest procesem skomplikowanym i nie do końca przekłada się na wzrost pozycji negocjacyjnej dostawców sieci handlowych – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Marta Skrzypczyk, koordynator analityków agrobiznesu Departament Agrobiznesu Banku Zachodniego WBK.

Regulacje nie rozwiążą problemów związanych z sieciami handlowymi
Marta Skrzypczyk /fot. PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 11-07-2016, 10:45

Jej zdaniem, podstawowym rozwiązaniem jest tu, powtarzana do znudzenia, konsolidacja sektora spożywczego. - Siła przetargowa (nowoczesnych) sieci handlowych jest wprawdzie duża, a negocjacje trudne, ale współpraca z nimi przekłada się pozytywnie na rozwój firm, bowiem niższe ceny rekompensowane są wysokim wolumenem zamówień. Niemniej jest to atrakcyjny kanał przede wszystkim dla dużych przedsiębiorstw i regulacje prawdopodobnie tego nie zmienią – uważa Marta Skrzypczyk.

Ten temat wiąże się z konsumpcją mleka w Polsce. Marta Skrzypczyk jest zdania, iż na konsumpcję przetworów mleczarskich wciąż duży wpływ na poziom cen oraz dochodów konsumentów. Zastrzega jednak, że jednocześnie zmiana nawyków to proces długotrwały, stąd też działania promocyjne nastawione na wzrost spożycia w Polsce mogą być widoczne dopiero za kilka/kilkanaście lat. - Szczególnie, że w kraju Fundusz Promocji Mleka nastawiony jest na promocję spożycia przede wszystkim wśród dzieci i młodzieży. Stąd też wstrzymałabym się z pełną oceną FPM – dodaje koordynator analityków agrobiznesu Departament Agrobiznesu Banku Zachodniego WBK.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.185.120
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.