Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Robico: Rośnie popyt na produkty mleczne w szklanych opakowaniach

Z okazji Światowego Dnia Mleka, firmy O-I i Robico przeprowadziły badanie wśród polskich konsumentów, aby poznać świadomość zalet świeżego mleka w szkle w Polsce. Jak wynika z ankiety, mleko świeże pasteryzowane i UHT to dwa najbardziej rozpoznawalne rodzaje mleka. 1/3 z nas nie wie jednak czym się różnią. Ponad połowa badanych uważa, że szkło to materiał opakowaniowy najczęściej kojarzony ze świeżością mleka.

Robico: Rośnie popyt na produkty mleczne w szklanych opakowaniach

Wyniki pokazały, że Polacy bardzo dobrze orientują się w rodzajach mleka dostępnych na rynku. Najwięcej, bo aż 76% respondentów zna mleko świeże pasteryzowane, a 73% UHT. Większość z nas deklaruje, że wie czym różnią się te dwa rodzaje mleka – wg 1/4 badanych mleko UHT posiada dłuższy termin przydatności do spożycia. 17% z nas uważa, ze mleko UHT i świeże pasteryzowane odróżnia smak. Jednocześnie 1/3 badanych nie ma wiedzy na temat różnic między mlekiem świeżym i UHT. Świadomość różnicy jest szczególnie niska wśród najmłodszej grupy wiekowej - „nie wiem” odpowiedziało 47% osób w wieku 18-24. 

Świeże mleko podlega minimalnej obróbce cieplnej - pasteryzacji, która gwarantuje bezpieczeństwo dla zdrowia konsumenta, a jednocześnie minimalizuje zmiany w składzie chemicznym i fizycznym, także smaku produktu. Zimne Mleko Robico to pierwsze polskie mleko produkowane z zastosowaniem metody mikrofiltracji. To najbardziej innowacyjna i nowoczesna technologia produkcji mleka na polskim rynku. Mikrofiltracja daje możliwość obniżenia temperatury pasteryzacji i zachowania aktywności naturalnie występujących w mleku substancji bakteriostatycznych - powiedział Andrzej Szczepański, prezes Robico.

Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną konsumentów i bardzo wyraźnym trendem związanym ze zdrowym stylem życia w całej Europie, rośnie popyt na produkty mleczne w szkle. Na przykład, media w Wielkiej Brytanii zauważają powrót do codziennej dostawy mleka w opakowaniach szklanych bezpośrednio pod drzwi mieszkańców. Także w Polsce Robico dostrzega rosnące zainteresowanie mlekiem w szkle, nie bez powodu: dla większości respondentów to opakowania szklane najbardziej kojarzą się ze świeżością mleka. Aż 54% Polaków wybrało szkło jako najlepsze opakowanie do świeżego mleka, 23% wskazało karton, a tylko 15% respondentów wybrało opakowania plastikowe.

Świeże mleko to produkt o wyjątkowo wysokiej jakości, a obojętny charakter szkła pomaga zachować jego wartości odżywcze. Takie połączenie - świeże mleko i szklana butelka - jest najkorzystniejszym rozwiązaniem prozdrowotnym. Co więcej, wyjątkowość szkła polega na tym, że można je przetapiać i poddawać recyklingowi w nieskończoność. Szkło to materiał, w 100% odnawialny, co czyni go jednym z najbardziej zrównoważonych materiałów opakowaniowych.

więcej informacji:

Robico RSS ALERT    /    Światowy Dzień Mleka RSS ALERT    /    badanie RSS ALERT    /    Mleko RSS ALERT    /    opakowanie RSS ALERT    /    szkło RSS ALERT    /    świeże mleko RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.95.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.