Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Rośnie bezpośredni eksport realizowany przez mleczarnie

Stosunek eksportu realizowanego przez firmy handlowe, a mleczarnie bezpośrednio co rok się zmienia i z biegiem lat mleczarnie mają większy udział w eksporcie bezpośrednim. Mlekovita czy Mlekpol, najwięksi polscy producenci, coraz większy nacisk kładą na bezpośrednie relacje z finalnymi odbiorcami. Ma to swoje plusy i minusy dla obu stron – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Łukasz Jurkowski, prezes Związku Pracodawców, Eksporterów i Importerów Produktów Mleczarskich.

Rośnie bezpośredni eksport realizowany przez mleczarnie
Łukasz Jurkowski

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 18-03-2019, 09:59

Zwraca uwagę, że współpraca polskich producentów z firmami handlowymi ma się dobrze. - Jestem pewny, że będzie trwała jeszcze długi czas. Obie strony na tym korzystają. My otrzymujemy wysokiej jakości produkty wg zamówionej specyfikacji oferując w zamian mleczarniom kompleksową obsługę. Począwszy od logistyki przez szybką płatność czy też rozwiązywanie ewentualnych problemów / reklamacji. Oczywiście jakość polskich produktów jest bez zarzutu ale niekiedy coś może się zdarzyć, chociażby podczas transportu. Firmy handlowe stanowią swego rodzaju bufor i często rozwiązują pewne kwestie nie informując o nich mleczarni – mówi Łukasz Jurkowski.

W jego opinii, polska branża mleczarska ma się dobrze. - Jesteśmy jednym z największych europejskich producentów mleka. Poza tym spółdzielczość jako forma własności większości polskich mleczarni w mojej ocenie jest kanwą tej branży. Gdyby nie spółdzielczość to w segmencie mleka moglibyśmy obserwować sytuacje bardzo podobne do innych rodzimych branż. Myślę tu o szeroko pojętej prywatyzacji i przejęciu polskich podmiotów przez zagraniczne firmy. Spółdzielczość zapewnia Polsce pewną stabilizacje i napawa optymizmem co do przyszłości – uważa prezes Jurkowski.

Podkreśla, iż poza tym Polska będąca w czołówce europejskich producentów mleka nie spoczywa na laurach. Rozwija się i stawia na ciągły wzrost produkcji mleka. - Duża część naszej produkcji mlecznej wysyłana jest na eksport i coraz lepiej nam to idzie. Musimy jednak bacznie obserwować rynek krajowy i kontrolować nadmierny napływ produktów konkurencyjnych – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Łukasz Jurkowski RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    spółdzielczość mleczarska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.