REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie spożycie mozzarelli w Polsce

  • Autor: RW, portalspożywczy.pl
  • Data: 11-03-2011, 16:13
Rośnie spożycie mozzarelli w Polsce

Z raportu Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych wynika, że grupa osób konsumujących ser mozzarella wyniosła 33,3 proc. i był to znaczący wzrost w porównaniu do poprzedniego roku (18,7 proc.), nie sięgało po produkty z tej kategorii 66,7 proc. badanych.

REKLAMA

Jest to produkt stosunkowo nowy na rynku polskim i tak jest też postrzegany przez wielu konsumentów. Nie ma tradycji spożycia tego produktu w Polsce. Największe segmenty konsumentów dokonywały zakupów rzadziej niż 2-3 razy w miesiącu (25,7 proc.). 2-3 razy w tygodniu sięga po ten ser 12,8 proc. badanych a raz w tygodniu 20,6 proc. respondentów.

W zależności od miejsca zamieszkania zaobserwować można istotne różnice w wielkości grup konsumentów sera mozzarella. Znacząca większość konsumentów mieszkają w miastach (61,6%). Konsumentami sera mozzarella w ponad 67 proc. są kobiety, niecałe 33 proc. osób sięgających po ten to mężczyźni. Konsumentem sera mozzarella są przeważnie osoby młode w wieku do 30 lat (42,6 proc.) oraz 31 - 40 lat (31,5 proc.). Najmniej konsumentów sera mozzarella odnotowano w grupach wiekowych 41-50 lata i powyżej 51 lat.

Głównym miejscem dystrybucji sera mozzarella to nowoczesne kanały dystrybucji supermarkety i hipermarkety (63,2 proc.) - łącznię z dyskontami ponad 66 proc. Dużo sera mozzarella dystrybuowane jest także przez sklepy spożywcze przeszło 33 proc. Ze względu na cenę i tradycje spożycia hurtownie (0,4 proc.) nie stanowią znacznego źródła sprzedaży tych produktów.

Są to osoby w większości z wykształceniem średnim (45,4 proc.) lub wyższym (26,5 proc.) o dochodach w przedziale 1001- 2500 złotych (18,6 proc.) oraz 401-1000 złotych (36,7 proc.).

Najbardziej preferowania wielkość opakowania sera mozzarella to opakowanie 250 gramów (35,5 proc.), następnie 150 gram (24,5 proc.) oraz 200 gram (23 proc.). Te wielkości opakowań wynikają z przeznaczenia sera mozzarella jako dodatku do potraw.

W strukturze rynku według rodzaju opakowania największy udział posiada opakowanie w folię (45,8 proc.). Na sposób pakowania na tacce w folii wskazało przeszło 31 proc. ankietowanych. Większość klientów preferuje ser mozzarella naturalny - 90,8 proc., a po ser wędzony sięga 9,2% badanych.

Wśród respondentów niewiele ponad 31 proc. twierdziła, że zna choć jednego producenta sera mozzarella. Tak niska znajomość wynika z niskiej konsumpcji tego sera. Spontaniczna znajomość producentów sera mozzarella wskazuje na wysoką pozycję dwóch liderów w tej kategorii, czyli Mlekovity - 33,2 proc. wskazań i Zott - 28,1 proc.. TOP 3 łącznie znajomość producentów sięga 80,7 proc. Jeszcze mniej respondentów - niewiele ponad 20 proc. twierdziła, że zna jakąkolwiek markę sera mozzarella. Spontaniczna znajomość marek sera mozzarella wskazuje na wysoką pozycję reklamowanej Zottarelli - 31,4 proc. wskazań i marki własnej Finello - 14,3 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH