REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie spożycie mozzarelli w Polsce

  • Autor: RW, portalspożywczy.pl
  • Data: 11-03-2011, 16:13
Rośnie spożycie mozzarelli w Polsce

Z raportu Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych wynika, że grupa osób konsumujących ser mozzarella wyniosła 33,3 proc. i był to znaczący wzrost w porównaniu do poprzedniego roku (18,7 proc.), nie sięgało po produkty z tej kategorii 66,7 proc. badanych.

REKLAMA

Jest to produkt stosunkowo nowy na rynku polskim i tak jest też postrzegany przez wielu konsumentów. Nie ma tradycji spożycia tego produktu w Polsce. Największe segmenty konsumentów dokonywały zakupów rzadziej niż 2-3 razy w miesiącu (25,7 proc.). 2-3 razy w tygodniu sięga po ten ser 12,8 proc. badanych a raz w tygodniu 20,6 proc. respondentów.

W zależności od miejsca zamieszkania zaobserwować można istotne różnice w wielkości grup konsumentów sera mozzarella. Znacząca większość konsumentów mieszkają w miastach (61,6%). Konsumentami sera mozzarella w ponad 67 proc. są kobiety, niecałe 33 proc. osób sięgających po ten to mężczyźni. Konsumentem sera mozzarella są przeważnie osoby młode w wieku do 30 lat (42,6 proc.) oraz 31 - 40 lat (31,5 proc.). Najmniej konsumentów sera mozzarella odnotowano w grupach wiekowych 41-50 lata i powyżej 51 lat.

Głównym miejscem dystrybucji sera mozzarella to nowoczesne kanały dystrybucji supermarkety i hipermarkety (63,2 proc.) - łącznię z dyskontami ponad 66 proc. Dużo sera mozzarella dystrybuowane jest także przez sklepy spożywcze przeszło 33 proc. Ze względu na cenę i tradycje spożycia hurtownie (0,4 proc.) nie stanowią znacznego źródła sprzedaży tych produktów.

Są to osoby w większości z wykształceniem średnim (45,4 proc.) lub wyższym (26,5 proc.) o dochodach w przedziale 1001- 2500 złotych (18,6 proc.) oraz 401-1000 złotych (36,7 proc.).

Najbardziej preferowania wielkość opakowania sera mozzarella to opakowanie 250 gramów (35,5 proc.), następnie 150 gram (24,5 proc.) oraz 200 gram (23 proc.). Te wielkości opakowań wynikają z przeznaczenia sera mozzarella jako dodatku do potraw.

W strukturze rynku według rodzaju opakowania największy udział posiada opakowanie w folię (45,8 proc.). Na sposób pakowania na tacce w folii wskazało przeszło 31 proc. ankietowanych. Większość klientów preferuje ser mozzarella naturalny - 90,8 proc., a po ser wędzony sięga 9,2% badanych.

Wśród respondentów niewiele ponad 31 proc. twierdziła, że zna choć jednego producenta sera mozzarella. Tak niska znajomość wynika z niskiej konsumpcji tego sera. Spontaniczna znajomość producentów sera mozzarella wskazuje na wysoką pozycję dwóch liderów w tej kategorii, czyli Mlekovity - 33,2 proc. wskazań i Zott - 28,1 proc.. TOP 3 łącznie znajomość producentów sięga 80,7 proc. Jeszcze mniej respondentów - niewiele ponad 20 proc. twierdziła, że zna jakąkolwiek markę sera mozzarella. Spontaniczna znajomość marek sera mozzarella wskazuje na wysoką pozycję reklamowanej Zottarelli - 31,4 proc. wskazań i marki własnej Finello - 14,3 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH