Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie sprzedaż maślanki na polskim rynku

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2010, 13:10
Rośnie sprzedaż maślanki na polskim rynku

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że konsumencki rynek maślanki w Polsce jest przykładem rynku podlegającego ewolucyjnym zmianom dostosowawczym do zmieniających się wymagań konsumentów.

O nowoczesnym wizerunku maślanki świadczy fakt, iż w strukturze konsumentów pod względem wieku największy udział posiadają osoby w wieku do 31-40 lat (51,6%), z wykształceniem średnim (45,6%) o dochodzie od 400 do 2500 złotych miesięcznie.

W IV kwartale 2009 roku maślankę kupiło 52,6% konsumentów. Najczęściej były to zakupy dokonywane raz w tygodniu (35,3%). Grupa osób, która kupowała maślankę dwa - trzy razy w tygodniu wyniosła 24,9% oraz dwa - trzy razy w miesiącu 15,5%. Największa grupa konsumentów maślanki występuje w miastach (66,5%).

W strukturze konsumentów maślanki w przeważają kobiety (63,5%), mężczyźni stanowią 36,5% konsumentów.

Najważniejszym kanałem dystrybucji maślanki były placówki nowoczesnej dystrybucji (hipermarkety, supermarkety oraz sklepy dyskontowe) - łączny udział 48,9. Spośród kanałów dystrybucji tradycyjnej największe znacznie mają sklepy spożywcze 45,7%.

Wzrost zainteresowania maślankami jest następstwem zmiany postrzegania maślanki, która przeistacza się z produktu tradycyjnego, mało atrakcyjnego w produkt nowoczesny i prozdrowotny. Jest to następstwem włączenia maślanki w strategie pozycjonowania do kategorii produktów świeżych, obejmującej: jogurty pitne, maślanki, kefiry i mleko pasteryzowane.

Stopniowe zmiany w strukturze rynku w zależności od smaku dotyczą wzrostu udziału maślanek smakowych (truskawkowe, brzoskwiniowe, smak owoców leśnych) kosztem maślanek naturalnych.

Istotnym zagadnieniem jest poszukiwanie nowych smaków, np. maślanka o smaku jabłkowo-miętowym, z owocami truskawek i z rabarbarem, o smaku jabłko z truskawką oraz czarnej porzeczki.

Najczęściej kupowane maślanki są w opakowaniach kartonowych (48,2%), a następnie butelkach plastikowych (27,7%). Nowoczesnemu wizerunkowi maślanki sprzyjają nowe, funkcjonalne opakowania (np. kartony z zakrętkami) oraz coraz lepiej znane marki. Udział maślanek w kartonach przekroczył 4% i należy się spodziewać dalszego wzrostu.
Najchętniej konsumenci sięgają po duże, rodzinne opakowania 1-kilogramowe (49%).

Największą spontaniczną znajomością konsumentów wśród producentów maślanki cechuje się SM Mlekpol (29,5%). Na drugim miejscu uplasowała się OSM Krasnystaw (20,0%), a następnie OSM Łowicz (14,5%).

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH