REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie sprzedaż maślanki na polskim rynku

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2010, 13:10
Rośnie sprzedaż maślanki na polskim rynku

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że konsumencki rynek maślanki w Polsce jest przykładem rynku podlegającego ewolucyjnym zmianom dostosowawczym do zmieniających się wymagań konsumentów.

REKLAMA

O nowoczesnym wizerunku maślanki świadczy fakt, iż w strukturze konsumentów pod względem wieku największy udział posiadają osoby w wieku do 31-40 lat (51,6%), z wykształceniem średnim (45,6%) o dochodzie od 400 do 2500 złotych miesięcznie.

W IV kwartale 2009 roku maślankę kupiło 52,6% konsumentów. Najczęściej były to zakupy dokonywane raz w tygodniu (35,3%). Grupa osób, która kupowała maślankę dwa - trzy razy w tygodniu wyniosła 24,9% oraz dwa - trzy razy w miesiącu 15,5%. Największa grupa konsumentów maślanki występuje w miastach (66,5%).

W strukturze konsumentów maślanki w przeważają kobiety (63,5%), mężczyźni stanowią 36,5% konsumentów.

Najważniejszym kanałem dystrybucji maślanki były placówki nowoczesnej dystrybucji (hipermarkety, supermarkety oraz sklepy dyskontowe) - łączny udział 48,9. Spośród kanałów dystrybucji tradycyjnej największe znacznie mają sklepy spożywcze 45,7%.

Wzrost zainteresowania maślankami jest następstwem zmiany postrzegania maślanki, która przeistacza się z produktu tradycyjnego, mało atrakcyjnego w produkt nowoczesny i prozdrowotny. Jest to następstwem włączenia maślanki w strategie pozycjonowania do kategorii produktów świeżych, obejmującej: jogurty pitne, maślanki, kefiry i mleko pasteryzowane.

Stopniowe zmiany w strukturze rynku w zależności od smaku dotyczą wzrostu udziału maślanek smakowych (truskawkowe, brzoskwiniowe, smak owoców leśnych) kosztem maślanek naturalnych.

Istotnym zagadnieniem jest poszukiwanie nowych smaków, np. maślanka o smaku jabłkowo-miętowym, z owocami truskawek i z rabarbarem, o smaku jabłko z truskawką oraz czarnej porzeczki.

Najczęściej kupowane maślanki są w opakowaniach kartonowych (48,2%), a następnie butelkach plastikowych (27,7%). Nowoczesnemu wizerunkowi maślanki sprzyjają nowe, funkcjonalne opakowania (np. kartony z zakrętkami) oraz coraz lepiej znane marki. Udział maślanek w kartonach przekroczył 4% i należy się spodziewać dalszego wzrostu.
Najchętniej konsumenci sięgają po duże, rodzinne opakowania 1-kilogramowe (49%).

Największą spontaniczną znajomością konsumentów wśród producentów maślanki cechuje się SM Mlekpol (29,5%). Na drugim miejscu uplasowała się OSM Krasnystaw (20,0%), a następnie OSM Łowicz (14,5%).

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH