Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ruszyła kampania promująca mleko za 12 mln zł

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-12-2012, 10:49
Ruszyła kampania promująca mleko za 12 mln zł

Ruszyła kampania Mam kota na punkcie mleka, która ma promować spożywanie mleka i jego przetworów przez dzieci i młodzież. Projekt jest warty 12 milionów złotych. - Kampania będzie trwać trzy lata i ma zwiększyć spożycie mleka o 1 proc. - powiedziała Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka, która kieruje projektem.

Mam kota na punkcie mleka - to hasło działań skierowanych do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz rodziców i nauczycieli w ramach ogólnopolskiej kampanii wspierającej spożycie mleka i jego przetworów. Główną areną startującej kampanii, współfinansowanej ze środków publicznych (krajowych, UE) oraz Funduszu Promocji Mleka, a przygotowanej przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka, będzie szkola. - Kampania wykroczy poza jej mury, angażując dzieci i rodziców również tam, gdzie spędzają wolny czas - na piknikach, podczas gier edukacyjnych, w Internecie. Celem działań w/w kampanii jest stworzenie mody na mleko i przetwory mleczne - podkresla szefowa PIM-u.

Choć mleka i przetworów mlecznych jemy z roku na rok coraz więcej, daleko nam do średniej europejskiej. Przeciętny Polak w ciągu roku konsumuje blisko 200 litrów mleka (oczywiście w formie „czystej" oraz przetworów), tymczasem w Unii spożycie oscyluje wokół 370 litrów rocznie. Popularność mleka w grupie wiekowej 8-13 lat niemal nie wzrasta. Z badań prowadzonych w latach 2005-2006 przez Instytut Żywności i Żywienia wynika, że u 55 proc. dziewcząt i 40 proc. chłopców zawartość wapnia w codziennej diecie nie pokrywa nawet 50 proc. normy zapotrzebowania organizmów na ten składnik. Mleko i jego przetwory przegrywają z fastfoodami, niezdrowymi przekąskami, słodyczami, które zadomowiły się zarówno w szkolnych sklepikach, jak i codziennej, domowej diecie dzieci i młodzieży. Próżno wśród współczesnych trendów i mód, które w szczególnym stopniu kierują nastawieniem i wyborami młodych ludzi, szukać mleka.

Strategia działań opiera się więc na odpowiednim połączeniu i zrównoważeniu w programie wartości edukacyjnej i rozrywkowej, jak również na wykorzystaniu pewnych mód i trendów oddolnych, wpływających na wybory i postawy dzieci w wieku szkolnym. Poszukując skutecznego sposobu dotarcia do dzieci i młodzieży leitmotivem obu kategorii uczyniono działania zaczerpnięte ze świata, w którym same dzieci przebywają najchętniej. W przypadku młodszej grupy będzie to gra karciana - edukująca nie tylko w zakresie właściwego żywienia, ale i szerzej rozumianej „kultury mlecznej" (produkcja mleka, przerób, bogactwo możliwości kulinarnych), a w grupie starszej - gra społecznościowa online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy, której sukces wymaga nie tylko umiejętności gospodarskich, ale i szerokiej wiedzy dotyczącej roli mleka w zbilansowanej diecie.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • -0f 29-12-2012, 16:03:
ale oni to bez Edka Bajko ze Spomleku chcą robioć? Bez Bajki nic nie wskórają. Tylko tuz mleczarstwa polskiego Bajko może wyprowadzić na prostą mleczarstwo krajowe polskie!
  • Krzysztof 11-12-2012, 22:30:
Najdziwniejsze jest to, że mleko jest dla organizmu ludzkiego trucizną, a wydaje się ogromne kwoty na jego promocję. I mleko-pochodnych produktów. Mleko niszczy fosfor w kośćcu, co powoduje m.in. osteoporozę. Jedyne co pociesza, że coraz mniej Polaków się nim truje, w odróżnieniu od zniewolonego społeczeństwa Zachodu, sterowanego przez reklamy i tego typu akcje. Proponuję dołączyć akcję pt. a po wypiciu szklanki mleka zasuwaj do regału z suplementami wapnia i fosforu, bo na pewno Ci się przydadzą. Mleko nie zabija od razu, ale kiedyś tak.
  • rodzic 10-12-2012, 11:13:
Najgorszy jest fakt iż na postawione pytanie: " Skąd pochodzi mleko ?" Znaczący odsetek dzieci odpowiada z: "Marketu"

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH