Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek dodatków do mleczarstwa jest ciekawy i bogaty, ale producenci nabiału - dość konserwatywni

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-09-2017, 14:34
Rynek dodatków do mleczarstwa jest ciekawy i bogaty, ale producenci nabiału - dość konserwatywni
fot. shutterstock.com

Zdaniem ekspertów, rynek składników i dodatków do mleczarstwa jest całkiem bogaty. Inną sprawą jest specyfika polskiej branży mleczarskiej, która jest dość konserwatywna.

- W branży mleczarskiej obserwujemy pomysły poszukiwania alternatywy dla cukru, ale na razie produkty bezcukrowe są niszą, która nie rozwija się dynamicznie. Ze względu na mocny trend czystej i krótkiej etykiety, branża mleczarska nie akceptuje sztucznych słodzików i dodatków z „E”. Obserwujemy również ciągły wzrost zapotrzebowania na dodatki wytrawne dla produktów mleczarskich, takie jak preparaty warzywne oraz owocowo-warzywne – komentuje Ireneusz Lichota, prezes zarządu Zentis Polska. Jak dodaje, nowe smaki to trend wieczny. - Cały czas firmy mleczarskie poszukują nowych smaków i nowych dodatków. Po superowocach, obserwujemy zainteresowanie branży mleczarskiej aromatami i ekstraktami pochodzenia kwiatowego. Nowe smaki pochodzą często z krajów odwiedzanych w czasie podróży – dodaje.

- Na rynku dodatków spożywczych nigdy nie wieje nudą. Rynek ciągle się zmienia. Obserwujemy dynamiczny wzrost ilości receptur. Firmy mleczarskie zgłaszają coraz więcej pomysłów produktowych. My również mamy swoje pomysły i próbujemy przekonać naszych klientów do naszych propozycji. Nowym zjawiskiem jest włącznie się sieci handlowych do projektowania nowych produktów mleczarskich – podkreśla Ireneusz Lichota.

Także Mateusz Kowalewski, prezes zarządu Hortimex Plus podkreśla, że rynek składników do mleczarstwa jest całkiem bogaty. Wszak niemal na całym świecie produkuje się i przetwarza mleko. - Prawie każdy z partnerów, których reprezentuje Hortimex, posiada w swojej ofercie substancje dedykowane do mleczarstwa. Błonniki, aromaty, barwniki, żywność barwiąca, substancje kształtujące strukturę, podnoszące wydajność produkcji, alternatywy dla cukru i tłuszczu, emulgatory, substancje wzbogacające w witaminy czy minerały nie wyczerpują o wiele dłuższej listy składników, które mogą być w mleczarstwie stosowane. O nudzie nie ma mowy. Inną sprawą jest specyfika polskiej branży mleczarskiej, która jest dość konserwatywna. Wystarczy spojrzeć na sklepowe półki, by przekonać się, że produkty rodzimych firm są zazwyczaj dość nisko przetworzone. Bardziej zaawansowana technicznie galanteria jest raczej domeną firm z zagranicznym rodowodem – dodaje Kowalewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • niesprzedany-firmie_technolog 04-09-2017, 12:53:
idąc dalej do wcześniejszego posta przykład mogą stanowić produkty ze wschodu np Ukrainy - ketchupy, masło, wędliny, słodycze i inne wyroby nieskażone "zachodem" i normami UE oraz jej dodatkami do żywności, są po prostu smaczniejsze i naturalniejsze niż nasze - jesteśmy truci i UE to jawnie dopuszcza....zamienniki cukru, białka, inuliny, dodatki prowitaminowe .... ściema - jak chce wapnia pije mleko lub kefir, jak chce bakterii zjem coś kiszonego, w cukierku ma być wyłącnzie słodkość i żadne "źródło białka" mnie do kupna nie zachęci
  • Alba 03-09-2017, 08:58:
Moim zdaniem, czyli zdaniem przeciętnego konsumenta, to niskie przetwarzanie i trzymanie się tradycyjnych wyrobów, to dobry objaw i atut polskiego wyrobu mleczarskiego. Nie chciałabym zamiast cukru aspartamu, dodatku witamin, zapachu lawendy w serze - ja to sobie moge sama tam dodać. Dlaczego musimy brać przykład z zachodnich producentów i faszerować produkty czymś, czego natura w tym nie umieściła. Postawmy na jakość i naturalność w granicach rozsądku i tym właśnie zdobywajmy rynki.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.