Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek kefirów jest tradycyjny i dojrzały

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-08-2010, 11:38
Rynek kefirów jest tradycyjny i dojrzały

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że liderami na rynku kefirów są Krasnystaw, Danone i Bakoma z łącznym udziałem na poziomie 43,2 proc. Niewielkie zmiany pomiędzy głównymi graczami wskazują na fazę dojrzałości tego rynku z jednej strony, z drugiej zaś są następstwem tradycyjnego charakteru tej kategorii produktowej.

Tradycyjne podejście do kefirów znajduje swoje odbicie w stosunkowo niewielkiej liczbie pojawiających się nowości. Również pod względem smaku przebija się tradycyjne podejście do tej kategorii produktowej.

Na kefiry smakowe przypada stosunkowo niski udział w strukturze kefirów ogółem. Posiadają one około 13% ilościowych udziałów na rynku kefirów ogółem. Wśród najczęściej wybieranych smaków pojawiają się smaki: truskawkowy i owoce leśne, natomiast pozostałe (np. warzywne, brzoskwiniowe, morelowe) znajdują się w ofercie nielicznych spółdzielni mleczarskich.

Tylko 23,8% respondentów znało przynajmniej jednego markę kefiru. Wśród najczęściej wymienianych marek kefirów znalazły się takie kefiry jak Robico (27,6%), Luksusowy (15,9%) Just Fit (13,1%) i Mrągowski (11,0%). Na rynku kefirów konkurencją dla produktów oferowanych pod markami producentów są marki handlowe. Do wyróżniających się produktów należą kefiry w sieci dyskontów „Biedronka", a także produkty sprzedawane m.in. pod markami hipermarketów.

Kefiry kupowane były w 58% gospodarstw domowych. Wielkość grupy osób spożywających kefiry pozostaje na względnie ustabilizowanym poziomie z tendencją spadkową, co tłumaczyć należy niskim stopniem innowacyjności tej kategorii produktowej.

W analizie zachowań zakupowych największe grupy konsumentów wskazały na zakupy dokonywane raz w tygodniu (36,3%), w następnej kolejności - 2-3 razy w tygodniu (21,8) oraz 2-3 razy w miesiącu (21,0%). Spadek sprzedaży kefirów wynika z większego zainteresowania konsumentów substytutami kefirów takimi jak: jogurty i maślanka.

Największa grupa osób spożywających kefiry występuje w miastach (66,5%).
Konsumentami kefirów w ponad 67% są kobiety. Mężczyźni stanowią niecałe 33% osób sięgających po te napoje mleczne. Typowy konsument kefirów jest konsumentem tradycyjnym, o czym świadczy to, że ponad 50% konsumentów jest w wieku 31-50 lat. Najwięcej konsumentów kefiru posiada wykształcenie średnie (44,7%) oraz dochód w przedziale 1001- 2500 złotych.

W strukturze zakupów kefirów w zależności od miejsc ich dokonywania przeważały sklepy spożywcze 47,4% oraz kanały nowoczesnej dystrybucji (sieci super- i hipermarketów oraz dyskonty) z łącznym udziałem 47,1%.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH