REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek kefirów jest tradycyjny i dojrzały

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-08-2010, 11:38
Rynek kefirów jest tradycyjny i dojrzały

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że liderami na rynku kefirów są Krasnystaw, Danone i Bakoma z łącznym udziałem na poziomie 43,2 proc. Niewielkie zmiany pomiędzy głównymi graczami wskazują na fazę dojrzałości tego rynku z jednej strony, z drugiej zaś są następstwem tradycyjnego charakteru tej kategorii produktowej.

REKLAMA

Tradycyjne podejście do kefirów znajduje swoje odbicie w stosunkowo niewielkiej liczbie pojawiających się nowości. Również pod względem smaku przebija się tradycyjne podejście do tej kategorii produktowej.

Na kefiry smakowe przypada stosunkowo niski udział w strukturze kefirów ogółem. Posiadają one około 13% ilościowych udziałów na rynku kefirów ogółem. Wśród najczęściej wybieranych smaków pojawiają się smaki: truskawkowy i owoce leśne, natomiast pozostałe (np. warzywne, brzoskwiniowe, morelowe) znajdują się w ofercie nielicznych spółdzielni mleczarskich.

Tylko 23,8% respondentów znało przynajmniej jednego markę kefiru. Wśród najczęściej wymienianych marek kefirów znalazły się takie kefiry jak Robico (27,6%), Luksusowy (15,9%) Just Fit (13,1%) i Mrągowski (11,0%). Na rynku kefirów konkurencją dla produktów oferowanych pod markami producentów są marki handlowe. Do wyróżniających się produktów należą kefiry w sieci dyskontów „Biedronka", a także produkty sprzedawane m.in. pod markami hipermarketów.

Kefiry kupowane były w 58% gospodarstw domowych. Wielkość grupy osób spożywających kefiry pozostaje na względnie ustabilizowanym poziomie z tendencją spadkową, co tłumaczyć należy niskim stopniem innowacyjności tej kategorii produktowej.

W analizie zachowań zakupowych największe grupy konsumentów wskazały na zakupy dokonywane raz w tygodniu (36,3%), w następnej kolejności - 2-3 razy w tygodniu (21,8) oraz 2-3 razy w miesiącu (21,0%). Spadek sprzedaży kefirów wynika z większego zainteresowania konsumentów substytutami kefirów takimi jak: jogurty i maślanka.

Największa grupa osób spożywających kefiry występuje w miastach (66,5%).
Konsumentami kefirów w ponad 67% są kobiety. Mężczyźni stanowią niecałe 33% osób sięgających po te napoje mleczne. Typowy konsument kefirów jest konsumentem tradycyjnym, o czym świadczy to, że ponad 50% konsumentów jest w wieku 31-50 lat. Najwięcej konsumentów kefiru posiada wykształcenie średnie (44,7%) oraz dochód w przedziale 1001- 2500 złotych.

W strukturze zakupów kefirów w zależności od miejsc ich dokonywania przeważały sklepy spożywcze 47,4% oraz kanały nowoczesnej dystrybucji (sieci super- i hipermarketów oraz dyskonty) z łącznym udziałem 47,1%.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH