Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek mleka sięga dna

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-05-2015, 13:55
Rynek mleka sięga dna
Edward Bajko, prezes Spomleku /fot.Spomlek

Ostatnie tygodnie pokazują, że rynek mleka sięga dna. W sierpniu 2014 r., kiedy zostało ogłoszone rosyjskie embargo, spekulowano, że kryzys w mleczarstwie potrwa kilka miesięcy i potem sytuacja się unormuje. Nikt jednak nie przewidział, że zniesienie kwot mlecznych aż tak ten kryzys pogłębi – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

W opinii szefa Spomleku, tak się właśnie stało. - Mleka na rynku jest za dużo. Jeszcze rok temu nikt nie spodziewał się, że będzie miał problem ze sprzedażą surowca. Dzisiaj dzwonią do nas grupy producenckie, podmioty skupowe, a nawet rolnicy pytając czy chcemy kupić od nich mleko. Nikt nie pyta o cenę – mówi Edward Bajko. Surowiec można już kupić po 80-85 gr za l, a za chwilę ta cena może spaść do ceny interwencyjnej dla mleka w proszku czyli ok. 75 gr za litr surowca. Dla wielu gospodarstw takie ceny są poniżej ich kosztów produkcji. Zdaniem prezesa Bajko, takie gospodarstwa wytrzymają kilka miesięcy licząc na poprawę sytuacji, a pod koniec roku mogą być zmuszone do wygaszania produkcji mleka.

Jego zdaniem, scenariusz na rok 2016 nie musi być lepszy, bo dopiero wtedy rynek zweryfikuje zniesienie kwot mlecznych. - Obawiam się, że w podobnej sytuacji, jak wielu rolników, znajdą się również mleczarnie, które pod naciskiem Rad Nadzorczych za wszelką cenę będą utrzymywać wysoką cenę, co w konsekwencji skończy się ich klęską – uważa prezes Spomleku.

Równocześnie dodaje, iż zniesienie kwot będzie też jednak miało plusy w postaci mobilizacji do obniżania kosztów produkcji i swobody podejmowania decyzji handlowych, które to będą odczuwalne za jakiś czas. - Żeby odbić się od dna, trzeba przetrwać lata 2015-2016. Nie wszystkim się to uda, ale ci, którzy tego dokonają, będą już działać na bardziej dojrzałym i stabilnym rynku – podkreśla Edward Bajko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jakub 13-05-2015, 11:46:
Za bezcen producenci oddają swoje produkty Biedrze i Lidelowi, które są źródłem inspiracji obniżek cen w pozostałych kanałach, a później narzekają....
  • s 13-05-2015, 10:53:
no raczej. weźmiemy się pod barki i zbojkotujemy Biedrę. razem z 30 milionami Polaków. Rodacy! Nie kupujcie w Biedrze tylko 15-40% drożej w małych polskich sklepach, by utrzymać rolników, którzy nie chcą być wolnorynkowi. To co, zaczynamy od dzisiaj? ....................... lol................ jak to było? psy szczekają, karawana jedzie dalej...
  • TUBYLEC HANDLOWIEC 13-05-2015, 10:39:
No dalej proszę lansować się na szkle w telewizji dla sieci biedronka. ZANIEDBALIŚCIE RYNEK TRADYCYJNY małych sklepów a teraz problem ? SAMI sobie jesteście winni ! Biedronki , lidle , tesco i inne badziewia to jest ok. a polski własny odbiorca był zawsze do d..y . Teraz wychodzi wasza buta i zarozumiałość.
To WY TEŻ ODPOWIADAĆIE ZA zniszczenie polskiego drobnego handlu to teraz handel Wam ODPOWIADA !!!!!!!!!!!! bo prawie nikt na rodzimym rynku NIE ZNA SPOMLEKU !

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 700) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.