Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek nabiału zyskuje stając się popularnym zamiennikiem mięsa

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / Mintel
  • Data: 06-04-2017, 12:01
Rynek nabiału zyskuje stając się popularnym zamiennikiem mięsa
fot. shutterstock.com

Wzrost liczby wegetarian i tzw. fleksitarian - osób, które jedzą dania wegetariańskie okazjonalnie i ograniczają spożycie mięsa ze względów związanych ze zdrowiem, dobrostanem zwierząt lub ochroną środowiska naturalnego - oznacza konkretne możliwości dla producentów serów we Fancji. Ta kategoria nabiału staje się bowiem popularnym zamiennikiem mięsa - wynika z badań firmy Mintel.


Mięso bywa zastępowane serem przez ponad jedną piątą Francuzów (a w grupie konsumentów między 25. a 34. rokiem życia robi tak co czwarta osoba). To wspaniała wiadomość dla producentów, ponieważ wysoki poziom dojrzałości francuskiego rynku serów ogranicza zakres inwencji i pozostawia niewiele miejsca na czerpanie korzyści z nowych okazji do jedzenia tego rodzaju produktów, zwłaszcza jeżeli chodzi o przekaz kierowany do młodszych pokoleń.

We Francji ser jest powszechnym składnikiem codziennego menu, ale jeżeli spojrzeć na to od strony demograficznej, okazuje się, że młodsi konsumenci jadają ser rzadziej niż starsi.

Są za to bardziej skłonni do sięgania po żywność wegetariańską, co stwarza dla producentów serów zupełnie nowe możliwości. Choć liczba wegetarian we Francji jest względnie mała, coraz więcej konsumentów interesuje się jarską żywnością: troje na dziesięcioro konsumentów między 25. a 34. rokiem życia deklaruje, że w 2016 r. włączało do swojej diety więcej produktów wegetariańskich (np. burgery sojowe, wegetariańskie kiełbaski itp.) niż rok wcześniej. Producenci serów powinni więc przyjrzeć się możliwościom strategicznym związanym z wprowadzeniem kolejnych serowych zamienników mięsa przyciągających uwagę młodszych konsumentów.

Producenci żywności i napojów wykorzystują rosnącą popularność wegetarianizmu, wprowadzając na rynek coraz więcej produktów jarskich. We Francji odnotowano w ostatnich dwóch latach prawdziwy rozkwit rynku nowatorskich zamienników mięsa: w okresie od października 2013 r. do września 2016 r. liczba nowych produktów tego typu się potroiła. Warto podkreślić, że co piąty taki produkt wprowadzony na rynek w ostatnich dwóch latach zawiera ser.

Korzyści z zalet smakowych sera czerpią zarówno duże koncerny spożywcze, jak i mniejsze przedsiębiorstwa. Serowe zamienniki mięsa wykorzystują zalety tego, co najbardziej liczy się dla konsumentów sięgających po ser: jego rodzaj i autentyczność. Istotną pozycję na opakowaniach takich produktów zajmują więc nazwy gatunku sera i jego zdjęcia. Na opakowaniach babeczek z tofu marki Soy z papryką, serem owczym i papryczką z Espelette wyraźnie pokazano zdjęcie sera, podano jego gatunek (Brebis) i miejsce produkcji: region Midi-Pireneje we Francji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 637) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH