Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Rynek serów premium rośnie, ale potrzebuje jeszcze 20 lat

Rynek serów premium rozwija się znacznie lepiej niż cały segment serów. Jest przy tym bardziej stabilny. Mimo to, jest rynkiem niedojrzałym i graczy czeka jeszcze wiele pracy.

Rynek serów premium rośnie, ale potrzebuje jeszcze 20 lat
Fot. Shutterstock

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 16-01-2019, 11:23

Od kilkunastu lat, na dojrzałych europejskich rynkach, a od kilku również w Polsce, następuje proces tzw. "premiumizacji" czyli wzrost zainteresowania konsumentów produktami lepszej jakości. Z ogólnych danych rynkowych dotyczących serów żółtych możemy wyczytać, że segment serów premium stanowi ok. 3 proc. i na przestrzeni ostatnich kilku lat stale się umacnia. O potencjale rozwoju tej kategorii, świadczy, iż w krajach zamożnych udział żywności typu premium wynosi nawet 5-10 proc. w całym rynku. W odróżnieniu od innych kategorii nabiałowych, rynek serów premium odznacza się stabilnością i odpornością na cykle koniunkturalne. - Na rynku serów, na którym kolejne mody przemijają, umacnia się segment serów premium, odpornych na rynkowe zawirowania - twierdzi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.

Zdaniem Pawła Gacy, wiceprezesa Spółdzielczej Mleczarni Spomlek, rynek serów premium jest jeszcze rynkiem niedojrzałym. - Mamy bogatą ofertę serów z zagranicy i bardzo wąską linię produktów polskich. Świadomość tych serów oraz szerokość oferty jest dziś w dużej mierze zasługą dyskontów, które widzą w serach premium przyszłość. Jesteśmy jedynym polskim producentem, który takiej jakości sery oferuje w tak szerokiej gamie i skali. Chcemy jednak się rozwijać, dlatego poza rynkiem detalicznym rozpoczęliśmy pracę tam, gdzie konsument wydaje równie dużo pieniędzy na jedzenie – mówi Paweł Gaca.

Trendy

Jacek Wyrzykiewicz zwraca uwagę, iż według szacunków prawie 40 proc. osób czyta etykiety. Zauważa także, że konsumenci wiedzą coraz więcej na temat zdrowego żywienia, co napędza rozwój segmentu serów wpisujących się w trend czystej etykiety. - Hochland jako jeden z pierwszych dostrzegł potencjał eliminowania konserwantów, barwników i polepszaczy z produktów oraz ich etykiet. Sery premium wyróżniają się wysoką jakością, najlepszym składem, miejscem pochodzenia oraz recepturą. Powinny to być produkty wręcz doskonałe, firmowane znaną marką i elegancko opakowane – mówi Wyrzykiewicz. Z kolei zdaniem Spomleku, trendy na rynku serów są podobne jak w całej branży spożywczej, bowiem wyznaczają je potrzeby i oczekiwania konsumentów. A te są coraz bardziej wygórowane. Producenci stają na głowie, żeby wyróżnić się na półce, zachęcić konsumenta do zakupu i zaoferować mu najwyższą jakość produktu, żeby podczas kolejnych zakupów ponownie sięgnął po to samo. - W przypadku serów premium marka, jak nigdzie indziej ma ogromne znaczenie. W ślad za marką muszą stać takie argumenty jak wysoka jakość oraz unikalna receptura, natomiast cena odgrywa rolę już nieco mniejszą – mówi Paweł Gaca. Podkreśla, dodatkowo, że sery premium są dziś modne. - Każdy z nas chce być postrzegany jako osoba nietuzinkowa, oryginalna. Nasze gusta, upodobania wskazują innym na to kim jesteśmy, jacy jesteśmy. Wieczór ze znajomymi przy piwie i chipsach jest dziś passe. Wino, najlepiej z małej winnicy lub ciekawego regionu i dobry ser, podany umiejętnie i zestawiony z ciekawymi dodatkami, to jest to, czym dziś chcemy podejmować przyjaciół w domu – mówi wiceprezes Spomleku.

więcej informacji:

sery dojrzewające RSS ALERT    /    sery premium RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT    /    Hochland Polska RSS ALERT    /    Ceko RSS ALERT    /    Jacek Wyrzykiewicz RSS ALERT    /    Paweł Gaca RSS ALERT    /    Dariusz Zieliński RSS ALERT    /    rynek serów RSS ALERT    /    rynek serów premium RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.