REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek śmietany jest bardzo rozdrobniony

  • Autor: RW., portalspożywczy.pl
  • Data: 12-05-2011, 13:05
Rynek śmietany jest bardzo rozdrobniony

Z raportu Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych wynika, że rynek śmietany i śmietanki w Polsce jest rynkiem rozdrobnionym. Praktycznie każda spółdzielnia mleczarska lub firma o innej formie organizacyjno-prawnej, przetwarzająca mleko, posiada w swojej ofercie śmietanę.

REKLAMA

Nie wpływa to jednak na różnorodność produktów pod względem zawartości tłuszczu, jak również opakowań.

Spontaniczna znajomość producentów serka wiejskiego wskazuje na wysoką pozycję lidera w tej kategorii, czyli OSM Piątnica - 27 proc. wskazań. Łowicz wskazało 17 proc. respondentów, a Mlekpol wskazało 11,8 proc.

Stosunkowo od niedawna obserwować można na tym rynku początki procesu markowania i wprowadzania specjalnych nazw. Przykładem marek śmietan mogą być takie marki jak: Łaciata, Łowicka, Milko, Szefa Kuchni, Kuchenny Sekret, Dobrej Gospodyni.

W większości konsumenci wybierający śmietanę i śmietankę kierują się w pierwszej kolejności smakiem (35 proc.) oraz ceną (20 proc.).

Śmietana i śmietanka nabywane są przez ponad 80 proc. osób. Konsument śmietany i śmietanki jest przede wszystkim konsumentem tradycyjnym, chociaż w coraz większym stopniu bierze pod uwagę względy dietetyczne produktu. W swoich decyzjach wyboru kieruje się tradycją i ceną.

Największe segmenty konsumentów dokonywały zakupów raz w tygodniu (50,2 proc.) oraz dwa - trzy razy w tygodniu (22,7 proc.). Większe grupy kupujących śmietany i śmietanki mieszkają w miastach (68 proc.). Konsumentami śmietany w prawie 69 proc. są kobiety, 31 proc. osób sięgających po ten produkt to mężczyźni.

Badając wpływ wieku na preferencje konsumenckie w zakresie śmietany i śmietanki w strukturze konsumentów ogółem największy udział posiadają osoby w wieku poniżej 30 lat (39,5 proc.).
Struktura rynku śmietany i śmietanki według kanałów dystrybucji wskazuje na zwiększającą się rolę supermarketów (ponad 27 proc.). Łączny udział supermarketów, hipermarketów i dyskontów w strukturze sprzedaży tej kategorii produktowej wyniósł 45,5 proc. Najważniejszym kanałem dystrybucji są sklepy spożywcze (52 proc.).

Najbardziej preferowania wielkość opakowania śmietany to opakowanie 200-250 gramów (56,1 proc.). W strukturze rynku według rodzaju opakowania największy udział posiada kubeczek plastikowym (59,5 proc.). Według zawartości tłuszczu najbardziej popularna jest śmietana o 13-18 proc. tłuszczu (50,2 proc. wskazań).

Rynek śmietany i śmietanki podlega zmianom związanym z promowaniem prozdrowotnego stylu życia.

Produkty te traktowane przez część konsumentów jako wysokotłuszczowe są zastępowane przez jogurty naturalne, które już przez swoją nazwę niosą pewien ładunek emocjonalny, świadczący o ich naturalności.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH