REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek to kompromis pomiędzy producentami a sieciami

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 25-06-2015, 12:06
Rynek to kompromis pomiędzy producentami a sieciami
Jan Dąbrowski, prezes OSM Łowicz /fot.żelaznastudio

Chcielibyśmy sprzedawać na rynku z jak największą rentownością. Jednak rynek, to przede wszystkim kompromis pomiędzy producentem, a sieciami handlowymi. W ramach tej strategii, jaka jest podobna w całej branży funkcjonujemy – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożyczy.pl Jan Dąbrowski, prezes OSM Łowicz.

REKLAMA

Podkreśla, że eksport pozwala spółdzielni generować większe przychody, stąd sprzedaż za granice ma duże znaczenie w pozycji przychodów spółdzielni. - Generalnie można powiedzieć, że firmy, które w ubiegłym roku sprzedawały na eksport miały większe przychody – dodaje.

 Przychody spółdzielni wyniosły w 2014 roku ponad 1,6 miliarda złotych. To trochę mniej niż w 2013 roku, ale ten spadek wynikał z ogólnego spadku cen produktów mleczarskich. Równocześnie przerób mleka zwiększył się o 4 proc. Natomiast zysk ebitdata jest na poziomie 50 milionów złotych – te środki zostały do dyspozycji spółdzielni na funkcjonowanie i rozwój.

 Prezes Dąbrowski zapytany o strategię marketingową zwrócił uwagę, że w tej chwili chyba nie stać żadnej mleczarni w Polsce na stałą obecność na ekranie telewizyjnym. - Staramy się jak najbardziej podtrzymywać markę łowickie. Co ważne, dotyczy to także niszowych produktów np. produktów bezlaktozowych, które będą wprowadzane w najbliższych tygodniach. Staramy się, aby marka mleko łowickie była wysoko oceniana w rankingu marek, co nam się udaje. W 2014 roku udało się nam wzmocnić markę dzięki współpracy z mistrzem olimpijskim Zbigniewem Bródką – powiedział szef trzeciej największej polskiej mleczarni.

 Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu jest jedną z największych mleczarń w Polsce. Marka „Łowickie” aktualnie zajmuje 51 miejsce w rankingu Najcenniejsze Polskie Marki, a jej wartość szacowana jest na 262,8 mln zł.

 Oferta markowych produktów to 266 pozycji. Główne kategorie produktów to mleka i śmietanki, napoje mleczne, sery dojrzewające, masło , szeroki asortyment twarogów i serków, napoje fermentowane, desery mleczne oraz produkty w proszku. Głównym odbiorcą jest rynek krajowy, eksport systematycznie rośnie – w 2014 r stanowił ponad 17 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH