Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Seremak-Bulge: Poprawę sytuacji w mleczarstwie trzeba wykorzystać do przyspieszenia konsolidacji

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-11-2009, 13:52
Seremak-Bulge: Poprawę sytuacji w mleczarstwie trzeba wykorzystać do przyspieszenia konsolidacji

Jeżeli branża nie wykorzysta okresu poprawy koniunktury do przyspieszenia procesu konsolidacji, to w następnej fazie pogorszenia sytuacji na świecie, nie przeżyje więcej mleczarni niż dotychczas - mówiła podczas II Forum Rynku Spożywczego Jadwiga Seremak-Bulge z IERGiŻ.

- Niestety wraz z poprawą sytuacji na rynku można zaobserwować zmniejszone zainteresowanie mleczarni konsolidacją. Jeszcze kilka miesięcy temu, byłam na spotkaniu, gdzie wiele spółdzielni deklarowało chęć skonsolidowania się, łączenia się mniejszych z większymi. Zgłaszano także zastrzeżenia pod adresem administracji państwowej, aby ułatwiła konsolidację. Teraz to zainteresowanie ewidentnie spadło - mówi Jadwiga Seremak-Bulge.

Ekspert IERGiŻ zwraca uwagę, że w październiku na rynkach światowych nastąpił wzrost cen o 5 proc. w listopadzie ceny będą w dalszym ciągu wzrastać. Zachodnie spółki zaczynają bardzo optymistycznie oceniać sytuacje rynkową. Tymczasem w Polsce od początku października w obrocie pomiędzy spółdzielnia ceny mleka wzrosły o 70-80 proc. - To wskazuje że polski rynek reaguje na poprawę koniunktury o wiele bardziej żywiołowo, niż ma to miejsce na świece. Właśnie żywiołowość procesów na polskim rynku wynika z dużej liczby zajmujących się skupem, obrotem bądź przetwórstwem mleka. Oceniam ich liczbę na około 300 firm. Każda z nich samodzielnie ocenia swoją sytuację i podejmuje niezależne działania - mówi Jadwiga Seremak-Bulge.

- Ten fakt, że na naszym rynku wzrost cen jest tak gwałtowny, niekontrolowany, jest najważniejszą przesłanką, która powinna być brana pod uwagę dla przyspieszenia procesu konsolidacji. Moim zdaniem, jeśli poprawy koniunktury nie wykorzystamy dla przeprowadzenia konsolidacji, to będzie trudno mówić o jakimkolwiek uregulowaniu i stabilizacji rynku mleka. Ten argument za konsolidacją jest w moim odczucie znacznie ważniejszy niż inne takie jak obniżanie kosztów produkcji czy specjalizacja - uważa Ekspert IERGiŻ.

Jadwiga Seremak-Bulge podkreśla, że z każdego kryzysu silniejsze wychodzą duże przedsiębiorstwa, a dzieje się to kosztem małych i słabszych. Cierpią na tym także rolnicy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Konsultant 29-11-2009, 21:39:
Ogólnie słabo się robi po przeczytaniu.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.