Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sery to trzecia największa kategoria FMCG

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 18-05-2015, 15:42
Sery to trzecia największa kategoria FMCG
Krzysztof Chmura, Dyrektor Sprzedaży Hochland Polska /fot.Hochland

Wartość rynku serów to ponad 5 miliardów złotych. Polacy bardzo lubią sery, to obok pieczywa, wędlin, owoców i warzyw, podstawowy produkt koszyka zakupowego. Po wódce i piwie to trzecia największa kategoria FMCG – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Krzysztof Chmura, Dyrektor Sprzedaży Hochland Polska.

Sery oferują dużą różnorodność, bogactwo smaków, wygodę stosowania, a każdy może znaleźć coś dla siebie. Po sery sięga coraz większa grupa konsumentów, co w naturalny sposób powoduje wzrost wolumenów sprzedaży.

Sery z segmentu premium sprzedają się dobrze, są mało podatne na kryzys. Do tej grupy zaliczane są produkty wyróżniające się jakością, składem, miejscem pochodzenia oraz recepturą. Najszybciej rosnące segmenty to właśnie te bardziej wyrafinowane - chociaż nadal bardzo małe segmenty typu feta, sery pleśniowe, w zalewie – mówi Krzysztof Chmura.

Według ekspertów powinny to być produkty dobre, czy wręcz doskonałe jakościowo, firmowane znaną marką i elegancko opakowane. W krajach zamożnych udział żywności typu premium wynosi ok. 5-10 proc. w całym rynku. - W Polsce natomiast jest to około 3 proc. co sprawia, że rynek jest wciąż bardzo przyszłościowy, a przy tym odznacza się stabilnością i odpornością na cykle koniunkturalne – uważa dyrektor sprzedaży Hochland Polska.

Firma Hochland Polska wprowadziła do swojej oferty wyjątkowe sery żółte Premium, wyrafinowane warianty smakowe połączone z dużym oczkowaniem. Oryginalne opakowanie podkreśla premiowość produktu i gwarantuje widoczność . Na rynku są trzy warianty: Emmentaler Classic, Maasdamer Caracter i Kaaslander Premium.

W jego opinii, konsumenci kupujący produkty premium nie zmieniają łatwo przyzwyczajeń zakupowych. - W przyszłości ma być jeszcze lepiej. Zgodnie z danymi prezentowanymi przez Bloomberg, w latach 2014 i 2015 zarówno wolumen sprzedaży jak i EBITDA oraz zyski netto Spółek z indeksu WIG Spożywczy będą wykazywać trend wzrostowy. Podobnie zachowywać się będą marże: marża ze sprzedaży brutto, ROA oraz ROE – mówi dyrektor Chmura.

Podkreśla, iż mocną stroną segmentu serów Premium jest brak dostępnych zamienników. Sprzedaż detaliczna serów Premium odbywa się poprzez wszystkie podstawowe kanały ze szczególnym naciskiem na sklepy specjalistyczne oraz delikatesy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH