Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

SIAL w Szanghaju: Polscy mleczarze optymistyczni ws. eksportu do Chin

Sprzedaż polskich produktów mleczarskich na rynku chińskim idzie coraz lepiej - ocenił w czwartek w rozmowie z PAP przedstawiciel Polskiej Izby Mleka na targach żywności SIAL w Szanghaju, gdzie promowali się m.in. polscy mleczarze.

SIAL w Szanghaju: Polscy mleczarze optymistyczni ws. eksportu do Chin
fot. shutterstock.com

"Nauczyliśmy się już przygotowywać zarówno opakowania, jak i walory smakowe pod chińskiego konsumenta. Widzę przyszłość polskiego przemysłu mleczarskiego w kwestii eksportu do Chin bardzo optymistycznie" - powiedział.

W należącym do OSM w Łowiczu zakładzie mleczarskim w Toruniu powstaje słodki jogurt naturalny - jeden z produktów opracowanych konkretnie na rynek Chin. "Jogurt jest bardzo słodki i tego oczekuje chiński konsument" - wyjaśnił w rozmowie z PAP specjalista ds. eksportu z OSM w Łowiczu Szymon Makoś, dodając, że popyt na jogurty w Chinach rośnie z roku na rok.

OSM w Łowiczu to jedna z polskich firm mleczarskich, które coraz lepiej radzą sobie na rynku najludniejszego kraju świata. Makoś powiedział, że spółdzielnia dostarcza obecnie do Chin około 600 kontenerów rocznie; są to głównie produkty z długim terminem przydatności, takie jak mleko UHT, jogurty oraz serwatka i mleko w proszku.

Według danych przekazanych przez Polską Izbę Mleka wartość eksportu polskich produktów mleczarskich do Chin wyniosła w ubiegłym roku prawie 48,2 mln euro, co oznacza wzrost z poziomu ok. 38 mln euro w roku poprzednim. Największy udział w ubiegłorocznym eksporcie miały serwatka w proszku (26,1 mln euro), mleko i śmietana płynna niezagęszczone (11,2 mln euro) oraz mleko i śmietana zagęszczone lub w proszku (9 mln euro).

Przedstawiciel Polskiej Izby Mleka wyjaśnił, że mimo dużej odległości dzielącej Polskę od Chin, polscy producenci rywalizują tam z wytwórcami nowozelandzkimi czy australijskimi "doskonałą jakością i świetną ceną". Zaznaczył, że Chińczycy cenią towary wytworzone w Europie, a polskie mleko jest tańsze niż mleko z innych krajów europejskich.

"Rynek jest na tyle chłonny i tak ogromny, a sprzedaż mleka rośnie w takim tempie, że jest to rynek bardzo atrakcyjny dla polskich producentów, aczkolwiek dość wymagający (...) Każdy producent chcący zaistnieć na chińskim rynku musi dostosować swoje produkty do chińskiego konsumenta" - wyjaśnił.

Inna polska firma obecna na targach SIAL w Szanghaju, SM Mlekpol, informowała niedawno, że w pierwszym kwartale 2018 roku wysłała do Chin ponad 400 kontenerów mleka UHT, w tym mleka smakowego - podawał Portal Spożywczy.

Na targach w Szanghaju promuje się również SM Mlekovita, która według jej menedżera ds. eksportu Krzysztofa Florczyka jest liderem w eksporcie polskich produktów mlecznych do Chin. "Dostarczamy tutaj setki kontenerów miesięcznie" - powiedział PAP Florczyk.

więcej informacji:

SIAL RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich do Chin RSS ALERT    /    produkty mleczarskie RSS ALERT    /    jogurty RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    Polska Izba Mleka RSS ALERT    /    OSM Łowicz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.36.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.