REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci są świadome osłabiania marek własnych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 03-11-2016, 15:57
Sieci są świadome osłabiania marek własnych
Bogdan Woźniak /fot. PTWP

Dowodem na to, że świeci są świadome osłabiania pozycji marek własnych, są ich działania na różnych polach. W różnych konfiguracjach toczy się wojna na argumenty, gdzie nośnikiem jest marka własna sieci – powiedział Bogdan Woźniak, wiceprezes Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Jego zdaniem, sieci rozumieją, że aby utrzymać już osiągnięte pozycje marek własnych, trzeba kłaść na stole coraz lepsze walory, aby będąc w opozycji do marek producentów, swoje pozycje utrzymać.

Odniósł się także do projektu ustawy o zapobieganiu nieuczciwym, praktykom sieci handlowych. - Czy ma sens regulowanie – pytał prezes Woźniak. - Nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy jest sens wprowadzania takich regulacji. W Polsce nie udało się stworzyć równowagi pomiędzy trzeba stronami, którymi są producenci mleka, z przetwórcami w tle, strona rządowa i organizacje sieciowe. Konsekwencją braku sprawnie działającego mechanizmu na polskim rynku są różne próby narzucenia prawnego rożnych rozwiązań – uważa Bogdan Woźniak.

W jego opinii, życie i tak skoryguje pozycje dostawców. - Skoro przetwórcy skupują i przetwarzają mleko, to muszą je sprzedać. Nie mają wyjścia. Nie ma innego łańcucha dystrybucyjnego. Gdyby przyjrzeć się zapisom kodeksu cywilnego, to moim zdaniem w wystarczającym stopniu regulują one obowiązki i kupującego i sprzedającego. Myślę, że obudowywanie za wszelką cenę różnymi przepisami budzi określone emocje, niekoniecznie dobre – puentował wiceprezes Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mickey mouse 03-11-2016, 21:11:
Marki własne w chwili obecnej są juz porównywalne z artykułami brandowymi z prostej przyczyny iz sieci się na nich wzoruja:) ten kto nie oddał jeszcze wszystkiego lub ma dobry dział NPD (dz.rozw.prod) ten sie dla sieci liczy bo jest zrodlem nowosci wiec zrodlem rozwoju MW sieci. Ci producenci co się już wystrzelali ze swoich sztandarowych produktów na rzecz sieci dzisiaj mogą zawalczyć jedynie wolumenem i niska cena żeby istnieć ku uciesze sieci która taniej sprzedaje swój produkt rozwijając swoją MW. Tak więc krotkowzrocznosc w handlu z sieciami nie popłaca.
  • baraja 03-11-2016, 18:35:
Panie prezesie, prawo jest wprowadzane wówczas gdy trzeba wyrównać szanse rynkowe! Sieci stawiają dławiące warunki dla nawet dużych producentów. Skoro producenci mleko muszą sprzedać to po uczciwych warunkach, uwzględniających marżę która posłuży na odnowienie mocy produkcyjnych i amortyzację. A obecna sytuacja wymaga stosowania finansowania krzyżowego w którym straty w operacjach z dyskontami i hipermarketami przerzuca się na mniejszych graczy

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 430) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 172)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH