Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Sieci wykorzystują swoją pozycję – to normalne

Sieci handlowe mają teraz swoje pięć minut. To jest całkowicie normalne, że starają się wykorzystać swoją pozycję – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Andrzej Grabowski, współwłaściciel Grupy Polmlek.

Sieci wykorzystują swoją pozycję – to normalne
Andrzej Grabowski /fot. PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 28-07-2016, 14:27

My dla sieci produkujemy bardzo dużo, także – nie ma co ukrywać – pod markami sieci. Połowa naszej sprzedaży w kraju jest realizowana tym kanałem dystrybucji. Chcę powiedzieć, że współpraca z sieciami zupełnie układa się dużym podmiotom, a inaczej małym. Sens ma współpraca dużych firm z dużymi – uważa Andrzej Grabowski.

Odniósł się równocześnie do sytuacji w handlu tradycyjnym. - Ten kanał handlu cały czas się kurczy. Obserwuję to szczególnie w mniejszych miejscowościach, gdzie dyskonty wypierają małe sklepiki. Wchodzą także mniejsze formaty sklepów sieciowych – mówi współwłaściciel Polmleku.

Zwraca także uwagę na intensywnie rozwijający się segment HoReCa, które w jego ocenie jest bardzo rozwojowe. Podkreśla, że sprzedaż dla tego segmentu przyrasta co roku o kilkanaście procent. - Ale warunkiem jest duża i tania produkcja. Inaczej nie da się zarobić. Dla HoReCa musi być produkcja albo przemysłowa, na wielką skalę, albo niszowa lub regionalna, coś wyjątkowego w zupełnie innej cenie – ocenia Andrzej Grabowski.

Grupa Polmlek zatrudnia obecnie trzy tysiące osób. Łącznie z Fortuną ma 9 zakładów. Podmioty należące do Grupy Polmlek działają w sektorze mleczarskim, obejmującym głównie przetwórstwo mleka, produkcję serów i twarogów, masła, śmietany, a także jogurtów. Głównymi udziałowcami, a zarazem twórcami Grupy są osoby prywatne reprezentujące kapitał polski: Andrzej Grabowski oraz Jerzy Borucki. Centrala Grupy znajduje się w Pułtusku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (5)

  • joanna 2016-07-29 09:27:54
    Odkrywcze.., jak na firmę bez marki. Ktoś to kupuje jako brand ? Chyba nie dostrzegam takich miejsc, no chyba, że w Poznaniu. Aby taniej, no i tam politycznie 🤐
  • observator 2016-07-29 10:16:44
    to jest chore. że sieci dyktują producentom warunki! Nie sieci powinny o tym decydować ale konsumenci! Kurczenie się handlu tradycyjnego to też jest porażka rządzących bo za chwilę to będzie absolutny dyktat sieci!!!
  • Taki jeden 2016-07-29 10:17:58
    Nie nazwałbym tego wykorzystywaniem, tylko nadużywaniem. Cała filozofia polega na nawiązaniu współpracy z producentem na poziomie znacząco wpływającym na ekonomikę producenta a następnie wymuszanie na nim dodatkowych kosztów (rabaty, promocje, badania, kontrole). Kiedy producent zostaje wydojony na maksa (czytaj. nie jest w stanie produkować dla sieci na poziomie rentowności) jest porzucany przez sieć, która szuka innego \"chętnego\" do wspólpracy. Tymczasem producent porzucony staje przed widmem katastrofy - bo sieć zdominowała jego produkcję przez co inny odbiorcy poszli w odstawkę.
  • Hanna GW 2016-07-29 10:49:16
    To ludzie tworzą firmy. Na dzień dzisiejszy jest tak że kupcy są ‘listonoszami’ i stoją za nimi duże podmioty. Zabrać takiemu listonoszowi argument ‘wywalenia’ , ‘blokady’ producenta i zostaje rozwalcowane przez pierwszego lepszego nawet PH. Niestety pracownicy sieci sklepów nie patrzą w dłuższej perspektywie... No chyba że już wiedzą że ich dzieci nie będą mieszkać w Polsce.
  • celej 2016-07-30 16:41:34
    Sami dostawcy także przyczynili się do takiego stanu rzeczy, ponadto chore prawo, lapownictwo oraz polityka dużych graczy względem małych - a to Polska właśnie ! A kto stoi za rozwojem kapitału portugalskiego w Polsce ? Krasnale.....?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.24.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.