Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

SM Mlekpol na WKG 2019: Rolnicy są władzą naszej spółdzielni

Małgorzata Cebelińska, dyrektor Wydziału Handlu SM Mlekpol w trakcie debaty "Przyszłość rynku spożywczego. Teraz innowacje" podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku wskazała, że przewagą konkurencyjną Polski Wschodniej i jej wartością są gospodarstwa rolne, które inwestują cały czas w swój rozwój oraz wielkość produkcji mleczarskiej. – Na Podlasiu produkujemy więcej mleka niż na Litwie. Obserwujemy też zmianę pokoleniową, młodzi ludzie świadomie się rozwijają, myślą też o środowisku naturalnym. Współpraca z rolnikami ze wschodniej Polski jest dla nas dużym atutem. Doceniają to konsumenci nie tylko w Polsce – mówiła.

SM Mlekpol na WKG 2019: Rolnicy są władzą naszej spółdzielni
Małgorzata Cebelińska, dyrektor Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol. Fot. Mlekpol

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 26-09-2019, 14:48

Małgorzata Cebelińska z Mlekpolu przypomniała, że kiedyś mleczarnie powstawały we wszystkich województwach, aby być blisko klienta, a obecnie skupiają się na wschodzie Polski. – Są tu trzy potężne mleczarnie wokół rolników. Specyfika i jakość tych ziem powoduje, że rolnicy nie mogą się przebranżowić, ziemia jest słaba, ale dobrze wykorzystana. Gospodarstwa nie są duże, prowadzone często przez rodziny. Rolnicy czują się bezpieczni i chętnie inwestują pieniądze w rozwój prowadzonych działalności – mówiła.

– Mlekpol posiada 12 wysoko wyspecjalizowanych zakładów produkcyjnych. Każdy z nich produkuje kilka kategorii asortymentowych. Naszą misją jest łączenie tradycji z nowoczesnością – dodała.

Tłumaczyła, że na nowoczesność w przemyśle rolno-spożywczym składa się m.in skala produkcji realizowana przez technologię o wysokich wartościach. – Ale wciąż są to naturalne produkty – zsiadłe mleko, jogurty, kefiry. Na rynku jest szeroki przekrój różnych producentów śmietan z zagęstnikami, jednak my zdecydowaliśmy się na wprowadzenie naturalnej śmietany. Konsekwentnie chcemy pokazywać konsumentom, że mamy proste, czyste i naturalne produkty – mówiła Małgorzata Cebelińska.

Podkreśliła również, że spółdzielnia bierze pod uwagę trendy związane ze zrównoważonym rozwojem, ochronę środowiska, redukcję emisji CO2 i redukcję plastikowych opakowań. 

Małgorzata Cebelińska poruszyła też temat dodatkowego wsparcia finansowego. – Środki przyznawane są zazwyczaj małym i średnim firmom, więc my jako duże przedsiębiorstwo najmniej skorzystaliśmy – tłumaczyła.

Dodała, że w mleczarstwie podstawą jest surowiec, a Mlekpol bardzo dba o jego jakość. – Obecnie skupujemy 18 proc. mleka w Polsce – mówiła.

– Jesteśmy spółdzielnią, naszymi właścicielami są rolnicy. Widzimy, że mają tego świadomość. Mleczarstwo to potęga narodową Polski. Mlekpol dociera do wielu krajów świata z asortymentem, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem – podsumowała Małgorzata Cebelińska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Małgorzata Cybelińska RSS ALERT    /    mleko RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    WKG 2019 RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.134.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.